این فصل، فصل رشد توکن‌های وب ۳ است!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

علی‌رغم رکود نسبی بازار ارزهای دیجیتال برای دومین هفته متوالی، اخبار فاندامنتال صعودی زیادی طی یک هفته اخیر منتشر شد. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار دنیای دیفای در هفت روز گذشته را با هم مرور کنیم.

بوترین به دنیای چندزنجیره‌ای وب ۳ خوش‌بین است، نه دنیای بین زنجیره‌ای!

ویتالیک بوترین، خالق و هم‌بنیان‌گذار اتریوم، یک ارزیابی صریح از محدودیت‌های امنیتی در اجرای پل‌های بین زنجیره‌ای در صنعت بلاکچین به اشتراک گذاشت.

بوترین استدلال کرد که ذخیره دارایی‌ها در زنجیره اصلی آنها سطح امنیت بالاتری را در برابر حملات ۵۱ درصدی، نسبت به فعالیت‌های بین زنجیره‌ای، فراهم می‌کند و اظهار داشت:

همیشه نگهداری دارایی‌های بومی اتریوم در اتریوم یا دارایی‌های بومی سولانا در سولانا امن‌تر از این است که دارایی‌های بومی اتریوم را در سولانا یا دارایی‌های بومی سولانا را در اتریوم ذخیره کنید.

به گفته بوترین، اگر یک پل بین زنجیره‌ای میان اتریوم و سولانا آسیب ببیند، منجر به خسارات جبران‌ناپذیری خواهد شد.

تلاش پلتفرم dYdX برای غیرمتمرکزسازی کامل!

تیم dYdX، یک پروتکل مشتقه لایه دوم، با انتشار نقشه راه خود برنامه‌هایی را برای توسعه این پلتفرم و تبدیل آن به یک اکوسیستم متن باز، جامعه محور و کاملاً غیرمتمرکز تا اواخر امسال ارائه کرد.

این معماری قرار است بر اساس یک مدل دوگانه عمل کند؛ به این صورت که بخش‌هایی از پروتکل، مانند استیکینگ و حاکمیت، غیرمتمرکز هستند، در حالی که عملکردهای اصلی مانند دفتر سفارش برون زنجیره‌ای و موتور تطبیق توسط یک شرکت تابعه داخلی، یعنی dYdX Trading Inc کنترل شده و توسط سرورهای متمرکز مانند سرویس‌های وب آمازون پشتیبانی می‌شوند.

به گفته تیم dYdX، به این ترتیب تمام جنبه‌های قابل‌کنترل پروتکل به طور کامل توسط جامعه کنترل خواهد شد.

جمع‌آوری سرمایه ۱۵۰ میلیون دلاری برای تسریع پذیرش وب ۳!

بلاکچین مبتنی بر اثبات سهام نییِر پروتکل (Near Protocol) این هفته توانست ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کند. تیم نییِر قرار است از این سرمایه برای بهبود دسترسی به فناوری بلاکچین، افزایش آگاهی و پذیرش برنامه‌های وب ۳ در شبکه خود و همچنین، گسترش مخاطبان و پایگاه کاربری خود به مناطق آمریکای لاتین، ترکیه و هند، استفاده کند.

در اکتبر سال ۲۰۲۱ نیز این پلتفرم ۸۰۰ میلیون دلار برای پروژه‌های نوآورانه و جدید در فضای دیفای، از جمله توسعه برنامه‌ها، کمک‌ مالی به استارتاپ‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری جغرافیایی، اختصاص داده بود.

عملکرد صعودی توکن‌های دیفای!

در هفت روز گذشته و همزمان با نزولی بودن بازار کریپتو، ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده در بخش دیفای نیز با ۲٫۷۷ درصد کاهش به ۱۲۸٫۱۵ میلیارد دلار رسید.

با این حال، داده‌های بازار نشان می‌دهند که ۱۰۰ توکن برتر دیفای بر اساس ارزش بازار، عمدتاً طی هفت روز گذشته صعودی بوده‌اند.

در این میان، سکرت (SCRT) با ۱۵ درصد رشد پیشتاز است. ترا (LUNA) و وان‌اینچ نتورک (1INCH) نیز به ترتیب ۶٫۳۲ درصد و ۲٫۹ درصد رشد داشتند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments