گلس‌نود: ماینرها در حال انباشت بیت کوین هستند!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

تیم تحلیلی گلس‌نود (Glassnode) با انتشار پستی در توییتر اعلام کرد که ماینرهای بیت کوین (BTC) تنها مقدار بسیار کمی از بیت کوین‌های استخراجی را به صرافی‌های رمزارزی ارسال می‌کنند.

به گزارش گلس‌نود، ماینرها در مقایسه با ۴ ماه گذشته تمایل بسیار کمتری نسبت به فروش طلای دیجیتال خود دارند.

ماینرها در حال انباشت بیت کوین!

بر اساس نمودار ارائه‌شده توسط شرکت گلس‌نود، بیت کوین‌های ارسالی از سوی ماینرها به پایین‌ترین سطح خود در چهار ماه گذشته رسیده و در حال حاضر، برابر با ۴۹٫۹ BTC است.

داده‌های گلس‌نود نشان می‌دهند که برخلاف اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی، ماینرها در حال انباشت ارز دیجیتال بیت کوین هستند. شاخص موقعیت ماینر (Miner Net Position) با سرعت بالایی در حال سبز شدن است، به این معنی که ماینرها تمایلی به فروش ندارند.

بر اساس نمودار منتشرشده توسط تیم گلس‌نود، بیشترین میزان بیت کوین ارسالی توسط ماینرها به اوایل ژانویه سال جاری بر می‌گردد. این رقم در اواخر همان ماه به طور ناگهانی کاهش چشمگیری یافته است.

miners-holding-their-bitcoinminers-holding-their-bitcoin
میزان بیت کوین‌های ارسالی توسط ماینرها به صرافی‌های رمزارزی.

بیت کوین ناموفق در عبور از مقاومت ۵۵ هزار دلار!

بیت کوین، ارز دیجیتال برتر جهان، پس از سقوط از بالاترین رقم تاریخی خود در حدود ۶۴،۶۷۱ دلار در تاریخ ۱۴ آوریل، دیگر نتوانسته است به بالاتر از سطح ۵۵ هزار دلار بازگردد.

پس از آن که در تاریخ ۲۶ آوریل، قیمت بیت کوین به سطوح کمتر از ۴۸ هزار دلار کاهش یافت، این ارز دیجیتال توانست تا نزدیکی سطح ۵۵ هزار دلار صعود کند. از آن زمان تاکنون، قیمت بیت کوین تقریبا ثابت بوده و موفق به عبور از سطح مقاومتی ۵۵ هزار دلار نشده است.

miners-holding-their-bitcoin
نمودار کندل ۴ ساعته قیمت بیت کوین در صرافی بیت استمپ (Bitstamp).

فیس‌بوک شایعات مربوط به خرید بیت کوین را تکذیب کرد!

پس از این که فیس‌بوک گزارش درآمد سه ماهه اول خود را منتشر کرد، مشخص شد که شایعات مبنی بر خرید بیت کوین توسط این غول شبکه‌های اجتماعی صحت ندارد.

پس از آن، یکی از کاربران توییتر با کنایه نوشت:

فیس‌بوک صفر بیت کوین با متوسط ​​قیمت صفر دلار خریداری کرده است.

با این حال، خبر خوب این که ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیر عامل شرکت‌های تسلا (Tesla) و اسپیس ایکس (SpaceX) اخیرا به داشتن بیت کوین اعتراف کرده و اظهار داشته است که تمایلی به فروش بیت کوین‌های خود ندارد.

ماسک این اظهارات را در پاسخ به اتهامات دیو پورتنوی (Dave Portnoy)، چهره مشهور توییتر و بنیان‌گذار بارستول اسپورتز (Barstool Sports) منتشر کرد. پورتنوی اخیرا گفته بود که مدیر عامل تسلا از طریق پامپ و دامپ مهندسی‌شده قیمت بیت کوین با توییت‌های خود و حمایت از این ارز دیجیتال، سود قابل‌توجهی را به دست آورده است.

ماسک با رد ادعای پورتنوی اظهار داشت:

تسلا ۱۰ درصد از دارایی‌های خود را برای اثبات نقدینگی بیت کوین به عنوان جایگزینی برای پول نقد در ترازنامه خود فروخته است

و در ادامه افزود:

من هیچ‌کدام از بیت کوین‌های شخصی خود را نفروخته‌ام.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments