متاورس، مقصد بعدی سرمایه‌گذاران!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت خدمات مالی مورگان استنلی (Morgan Stanley) – یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های سرمایه‌گذاری در جهان – در گزارش جدید خود اعلام کرد که متاورس را مقصد بعدی سرمایه‌گذاری‌های بزرگ می‌داند.

مفهوم متاورس، ساخت یک جهان جایگزین را شامل می‌شود که در آن افراد می‌توانند تصویر خود را به هر آنچه که می‌خواهند مدل کنند و کارهای واقعی مانند خرید، بازی با دوستان و سایر فعالیت‌ها را انجام دهند.

به گفته استراتژیست‌های مورگان استنلی، این جهان جایگزین در حال حاضر توجه بسیاری از غول‌های فناوری جهان، از جمله متا (فیس‌بوک سابق) و مایکروسافت را به خود جلب کرده و بسیاری از این شرکت‌ها حتی سرمایه‌گذاری روی آن را آغاز کرده‌اند.

ادوارد استنلی (Edward Stanley)، استراتژیست مورگان استنلی، در همین راستا می‌گوید:

این موضوع می‌تواند اساساً رسانه‌ای را که از طریق آن با دیگران معاشرت می‌کنیم، تغییر دهد.

به گفته استنلی، در حال حاضر شرکت‌های زیادی در تلاشند تا این فعالیت‌ها و عناصر را در پروژه‌های خود بگنجانند. در این میان، سهام‌ شرکت‌های فناوری و گیمینگ نیز از این روند جدید بازار سود می‌برند، از جمله پروژه‌های بازی مانند روبلاکس (Roblox). روبلاکس را شاید بتوان یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌‌های بازی جهان معرفی کرد که ماهانه بیش از ۲۰۰ میلیون گیمر دارد.

با این حال، استنلی همچنین اذعان داشت که ما هنوز در مراحل اولیه ساخت این دنیای جایگزین هستیم. در حالی که همه این ابتکارات در حال حاضر شروع به شکل‌گیری کرده‌اند، اما هنوز سال‌ها با متاورس کامل فاصله داریم و برای وجود این جهان، تعامل و همکاری قابل‌توجهی از سوی این شرکت‌ها لازم است. به گفته استنلی، تجربه یک متاورس کامل زمانی امکان‌پذیر خواهد بود که کاربران بتوانند تجربیات و آواتارهای خود را از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر به صورت یکپارچه منتقل کنند.

استنلی همچنین اعلام کرد بیشتر شرکت‌هایی که وارد روند متاورس می‌شوند، از سه کشور هستند. به گفته این استراتژیست، ایالات متحده، چین و کره جنوبی کشورهایی هستند که بیشترین تمرکز را بر فعالیت‌ها و راه‌اندازی شرکت‌ها در حوزه متاورس دارند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments