مارک کیوبن: اتریوم نزدیک‌ترین ارز دیجیتال به ارز واقعی است!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مارک کیوبن (Mark Cuban)، کارآفرین و میلیاردر مشهور، بیت کوین (BTC) را جایگزین بهتری برای طلا و اتریوم (ETH) را نزدیک‌ترین ارز دیجیتال به ارز واقعی می‌داند.

کیوبن، مالک برنامه تلویزیونی شارک تنک (Shark Tank) و باشگاه بسکتبال دالاس موریکس (Dallas Mavericks)، در جدیدترین گفتگوی خود اظهار داشت که به دلیل رشد اخیر امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) و توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT)، در مورد ارزهای دیجیتال بسیار هیجان‌زده است.

وی توضیح داد:

قراردادهای هوشمند اتریوم و غیرمتمرکز بودن آنها به این معنی است که هیچ شخصی مسئول نیست و شیوه مدیریت آنها کاملاً متفاوت است. همین امر، باعث تغییر قواعد بازی شده است.

در واقع، کیوبن توسعه قراردادهای هوشمند اتریوم را به رونق اینترنت در اواخر دهه ۱۹۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی تشبیه می‌کند. به گفته کیوبن، اتریوم با گذشت زمان انطباق‌پذیر و قابل تنظیم است؛ زیرا توسعه‌دهندگان می‌توانند قابلیت‌های آن را بهبود بخشند.

با وجود دیدگاه مثبت و صعودی کیوبن نسبت به اتریوم، وی اظهار داشت که ۶۰ درصد از پرتفوی رمزارزی او را بیت کوین، ۳۰ درصد را اتریوم و ۱۰ درصد باقی‌مانده را سایر آلت کوین‌ها تشکیل می‌دهند.

کیوبن بیت کوین را به رونق اینترنت تشبیه نمی‌کند؛ چون این ارز دیجیتال را در درجه اول به عنوان یک دارایی ذخیره ارزش ارزیابی می‌کند. او معتقد است که بیت کوین در مقایسه با طلا، گزینه مناسب‌تری برای سرمایه‌گذاری است. میلیاردری که در سپتامبر سال ۲۰۱۹ میلادی، کارایی‌های موز را بیشتر از بیت کوین می‌دانست، از آن زمان تا کنون ذهنیت خود را در مورد این ارز دیجیتال کاملاً تغییر داده است.

به گفته کیوبن، یکی از بارزترین ویژگی‌های بیت کوین، محدودیت در عرضه آن است و همین مسئله، باعث با ارزش شدن این دارایی با گذشت زمان می‌شود. او می‌گوید:

به همین دلیل است که من بیت کوین دارم و هرگز آن را نفروخته‌ام.

در حالی که کیوبن در مورد ۱۰ درصد باقی‌مانده از پرتفوی رمزارزی خود صحبتی نکرد، اما با توجه به نظرات مثبت اخیر او در مورد دوج کوین (DOGE)، ممکن است بخشی از آن را دوج کوین تشکیل دهد.

دالاس موریکس یکی از اولین تیم‌های حاضر در لیگ NBA است که دوج کوین را به عنوان روشی برای پرداخت هزینه بلیط و سایر آیتم‌ها پذیرفت. به دنبال آن، کیوبن اظهار داشت که اگر هواداران دالاس موریکس، بلیط‌ها را با استفاده از دوج کوین خریداری کنند، قیمت این توکن قطعاً به ۱ دلار خواهد رسید!

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments