دو ماینر خوش‌شانس یک‌شبه میلیونر شدند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

طی هفته گذشته دو ماینر کوچک اما خوش‌شانس توانستند سود بسیار زیادی از فرایند استخراج کسب کنند. سودی که در حالت عادی نیاز به سال‌ها مشارکت در فرایند ماینینگ و تهیه سخت‌افزارهای قدرتمند دارد.

در یک اتفاق شگفت‌انگیز، دو ماینر خوش‌شانس در استخر ماینینگ Solo CK همه پیش‌بینی‌ها و محاسبات را به چالش کشیدند. این دو ماینر توانستند در همان هفته اول یک بلاک جدید به بلاکچین بیت کوین اضافه کنند.

روز دوشنبه این هفته، یک ماینر کوچک توانست بلاکی با ظرفیت متوسط ​​126 تراهش در ثانیه (TH/s) را حل کند. هاس مک کوک، کارشناس استخراج ارز دیجیتال و عضو شورای استخراج بیت کوین، پس از انتشار این خبر به کوین تلگراف گفت که احتمال وقوع چنین اتفاقی 1 در 1400000 است.

در تاریخ 13 ژانویه حساب کاربری Solo Con Kolivas در توییتر ادعا کرد که ماینر دیگری در همان استخر توانست بلاکی را با ظرفیت 116 تراهش در ثانیه (TH/s) حل کند. طبق بررسی‌های انجام شده، این فرد خوش‌شانس احتمالا یک تا سه دستگاه ماینر دارد.

اکانت استخر کولیواس در این توییت اعلام کرد که ماینر جدید کمتر از دو روز پیش به استخر ملحق شده است. همچنین او ماینر جدید را بسیار خوش‌شانس دانست که توانسته در چنین مدت کوتاهی یک بلاک با چنین ظرفیتی را حل کند. استخر کولیواس این اتفاق را یک رویداد غیرمعمول و البته دیوانه‌کننده دانست.

مک کوک در مصاحبه با کوین تلگراف اعلام کرد که احتمال وقوع چنین اتفاقی بسیار بعید و دور از ذهن است. او حتی پیرامون روش‌های محاسباتی و فرایندهای ریاضی این اتفاق اطلاع و اطمینان چندانی ندارد.

طبق محاسبات مک کوک احتمال موفقیت یک ماینر کوچک برای حل چنین بلاکی یک در میلیون است؛ در نتیجه احتمال موفقیت دو ماینر به فاصله چند روز یک در میلیارد خواهد بود. پس از آن که اولین بلاک توسط ماینرها حل شد، مک کوک اعلام کرد که این اتفاق بسیار نادر است و احتمال تکرار آن تقریبا صفر خواهد بود. برخلاف پیش‌بینی مک کوک تنها چند روز بعد این شگفتی تکرار شد.

به نظر می‌رسد هر کدام از این ماینرهای خوش‌شانس یک تا سه دستگاه ماینر داشته باشند. حالا هر یک از آن‌ها برای تلاش خود جهت حل کردن بلاک‌ها 6.25 بیت کوین پاداش دریافت خواهند کرد. این میزان بیت کوین معادل 266 هزار لار خواهد بود!

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments