هولدرها بیت کوین هایشان را ترشی انداختند!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین گزارش هفتگی شرکت گلس‌نود از داده‌های درون زنجیره‌ای نشان می‌دهد که میزان بیت کوین‌های نگهداری‌شده توسط هولدرهای بلندمدت به بالاترین سطح چند ساله خود رسیده‌ و بازار هنوز از کسب سود اشباع نشده است.

به گزارش شرکت تحلیلی گلس‌نود، به نظر می‌رسد که هولدرهای بلندمدت بیت کوین خرج‌کردن کوین‌های خود را کاهش داده و در عین حال، همچنان به موقعیت‌های خود اضافه می‌کنند.

در این گزارش، گلس‌نود به تجزیه و تحلیل باندهای سنی حجم خرج‌شده (SVAB) – معیار شناسایی سن کوین‌هایی که در هر روز بر جریان‌های درون زنجیره‌ای غالب هستند – پرداخته است. به گفته گلس‌نود، می‌توان از این معیار برای شناسایی زمان شروع فرآیند کسب سود یا انباشت استفاده کرد.

خرج‌کردن مداوم کوین‌های قدیمی‌تر از یک ماه در نوامبر ۲۰۲۰ آغاز شد و بین آوریل و می سال ۲۰۲۱ به پایان رسید. شاخص SVAB اکنون به ۲٫۵ درصد از حجم روزانه کاهش یافته است. گلس‌نود خاطرنشان کرد:

این موضوع را می‌توان به هولدرهای بلندمدت نسبت داد که خرج‌کردن را کاهش داده‌اند و به احتمال زیاد به موقعیت‌های خود اضافه می‌کنند و از آنها خارج نمی‌شوند.

long-term-bitcoin-holders-at-multi-year-high
شاخص SVAB برای بیت کوین.

گلس‌نود همچنین اعلام کرد که کل عرضه نگهداری‌شده توسط هولدرهای کوتاه‌مدت در پایین‌ترین سطح چند سال اخیر خود، یعنی کمتر از ۳ میلیون بیت ‌کوین قرار دارد که این موضوع هم به نوبه خود، به این معنی است که مقدار بیت کوین ذخیره‌شده توسط هولدرهای بلندمدت به بالاترین سطح چند ساله خود رسیده است.

اگرچه هولدرهای کوتاه‌مدت در هفته گذشته هنگام صعود قیمت بیت کوین به اوج تاریخی خود و حتی در سطوح پایین‌تر، اقدام به برداشت سود کردند، اما بازار هنوز از برداشت سود اشباع نشده است.

در ماه اکتبر گزارش شد که هولدرهای بلندمدت ۱۳٫۳ میلیون بیت کوین در اختیار دارند که در آن زمان ۷۵۴ میلیارد دلار ارزش داشت.

اخیرا کالین وو (Colin Wu)، روزنامه‌نگار حوزه بلاکچین و رمزارزها در چین نیز در توییتی اعلام کرد که تعداد آدرس‌های غیرصفر بیت کوین هم به بالاترین سطح خود رسیده است. این موضوع نشان می‌دهد که با وجود سقوط ۱۸ درصدی قیمت این ارز دیجیتال نسبت به اوج ۶۹ هزار دلاری خود در اواسط اکتبر، پذیرش و انباشت آن همچنان ادامه دارد.

long-term-bitcoin-holders-at-multi-year-high
تعداد آدرس‌های بیت کوین با موجودی غیرصفر.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments