گمانه‌زنی‌ها برای ورود رمزارزها به بورس ایران!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر از راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را در صورت تایید مسائل فقهی داد.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

به گزارش سایت بیدار بورس، مجید عشقی، خبر از اجرای طرح معامله ارزهای دیجیتال در بازار سرمایه را در قالب صندوق‌های بورسی و به‌ صورت آزمایشی داد. به گفته‌ی او، این صندوق‌ها در صورت تأیید مسائل فقهی راه‌اندازی خواهند شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:

بر اساس تدابیر انجام شده در دولت، اکنون مقررات و قوانینی برای رمزارزها و رمزدارایی‌ها در حال تدوین است که در این قوانین وظایفی برای سازمان بورس در نظر گرفته شده. البته این قوانین نهایی نشده و باید به جمع‌بندی‌های لازم برسد.

مجید عشقی افزود:

جنس بازار رمزارزها با بازار سهام متفاوت است و ریسک‌های کاملاً متفاوتی دارد؛ همچنین در این میان مباحث فقهی جدی نیز وجود دارد که در سازمان بورس مطرح است و اکنون در حال بررسی آن هستیم. با توجه به وجود چنین مسائلی، تاکنون تصمیم جدی در خصوص معامله رمزارزها در بازار سرمایه گرفته نشده و به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم.

عشقی همچنین درباره به‌کارگیری فناوری بلاکچین در بخش‌های مختلف گفت:

موضوع استفاده از فناوری‌های بلاکچین و فناوری‌های مشابه در فرآیندها دارای بحث و مقوله متفاوتی است و باید برخی از فرآیندها را از طریق استفاده از نوآوری‌های جدید در دستور کار قرار دهیم.
در این زمینه نیز با کمک سایر نهادهای مالی در حال بررسی و تصمیم‌گیری هستیم تا مشخص شود که چگونه می‌توان از نوآوری‌های جدید در فرآیند تسویه و ثبت و نگهداری دارایی‌ها استفاده کرد.

وی افزود:

در خصوص معامله رمزارزها صندوقی پیشنهاد شده که قرار است به‌صورت آزمایشی در سندباکس (محیط‌های آزمون) اجرا شود و اقدامات لازم آن نیز انجام‌شده است و در صورت تأیید مسائل فقهی راه‌اندازی خواهند شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments