اتهام کلاهبرداری رمزارزی به کیم کارداشیان!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کیم کارداشیان، فلوید می‌ودر و دیگر افراد مشهور متهمان پرونده‌ای جدیدی پیرامون تبلیغ یک رمزارز هستند.

در روزهای گذشته شکایتی بر علیه چند چهره سرشناس در ایالات متحده آمریکا صورت گرفته است. شخصیت تلویزیونی مشهور آمریکا، کیم کارداشیان و اسطوره بوکس، فلوید می‌ودر، متهمان اصلی این پرونده هستند. این شکایت در 7 ژانویه در دادگاه فدرال لس آنجلس ثبت شده است. طبق ادعای شاکیان، این دو فرد مشهور با شرکت در تبلیغات یک ارز دیجیتال موسوم به اتریوم مکس (EMAX) باعث گمراهی سرمایه‌گذاران شده‌اند.

ارائه اطلاعات نادرست برای افزایش قیمت توکن EMAX

طبق اسنادی که به دادگاه ارائه شده، فرد شاکی خود را به عنوان نماینده سرمایه‌گذاران این توکن معرفی کرده است. سرمایه‌گذاران این توکن از تاریخ 14 می تا 27 ژوئن 2021 در طرح اتریوم مکس سرمایه‌گذاری کرده‌اند. نماینده این افراد معتقد است که حضور کیم کارداشیان و فلوید می‌ودر در تبلیغات این پروژه سبب شده تا افراد زیادی برای سرمایه‌گذاری در این پروژه متقاعد شوند. در شرح شکایت ذکر شده است که این چهره مشهور اطلاعات نادرستی از این پروژه و سودهای احتمالی آن به مردم ارائه داده‌اند. در نتیجه آن‌ها علت اصلی گمراهی سرمایه‌گذاران بوده‌اند.

در ادامه این شکایت ذکر شده که کارداشیان و فلوید از چشم‌انداز و توانایی‌های شرکت برای ارائه سود به سرمایه‌گذاران حمایت کرده‌اند. این فرد شاکی معتقد است که حمایت‌کنندگان این شرکت مردم را به خرید توکن‌های EMAX ترغیب کرده‌اند تا سودهای بیشتری نصیب خودشان شود.

سودآوری افراد مشهور از تبلیغ پروژه EthereumMax

در این پرونده نام افراد سرشناس دیگری نیز به چشم می‌خورد. افراد مشهور پروژه EthereumMax را از طریق اکانت‌های رسانه‌های اجتماعی خود تبلیغ می‌کردند. طبق ادعای شاکی، انگیزه چهره‌های معروف از این کار افزایش ارزش توکن EMAX و جذب هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران برای خرید این دارایی بوده است. همچنین ادعا شده است که متهمان توانسته‌اند به اهداف مالی مورد نظر خود دست یابند.

دیگر متهمان مشهور این پرونده، استیو جنتیل، جیووانی پرونه، جاستین فرنچ و پل پیرس هستند. کیمبرلی کارداشیان در یک پست اینستاگرامی در ژوئن 2021 اقدام به تبلیغ رمزارز EthereumMax کرد. او برای 250 میلیون دنبال‌کننده خود نوشت:

آیا شما به ارزهای دیجیتال علاقه دارید؟

در ادامه کارداشیان اعلام کرد که دوستان او این پروژه را پیشنهاد کرده‌اند. با این حال او در ادامه بیان کرد که این یک پست تبلیغاتی است و اظهار نظر او صرفا یک پیشنهاد بوده و توصیه اقتصادی نیست.

فلوید می‌ودر به شکل دیگری تبلیغاتی برای پروژه EthereumMax انجام داده است. نام این رمزارز روی لباس‌های فلوید در مسابقات مهم چاپ شده بود. او از این لباس‌های در مسابقات پربیننده‌ای مثلBilling Rights استفاده کرد. این مسابقه در ژوئن ۲۰۲۱ بین فلوید و لوگان پائول برگزار شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments