بیت کوین تنها راه خروج از باتلاق بزرگ‌ترین تورم جهانی!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

جک دورسی (Jack Dorsey)، مدیرعامل و بنیانگذار توییتر، از وقوع ابرتورم در ایالات متحده و سایر نقاط جهان در آینده‌ای نزدیک هشدار داد.

دورسی که به عنوان یکی از حامیان برجسته بیت کوین شناخته می‌شود، معتقد است که تورم فعلی با سرعت زیادی ادامه خواهد یافت و این امر نه تنها در ایالات متحده، بلکه در سراسر جهان منجر به وقوع ابرتورم خواهد شد:

این ابرتورم همه چیز را تغییر خواهد داد. این اتفاق در حال وقوع است.

به گزارش دانشنامه سرمایه‌گذاری اینوستوپدیا (Investopedia)، تورم به معنای کاهش قدرت خرید پول است که در افزایش عمومی قیمت کالاها و خدمات منعکس می‌شود. زمانی که نرخ تورم از ۵۰ درصد فراتر رود، به ابرتورم تبدیل می‌شود.

اظهارات جدید دورسی در حالی منتشر می‌شود که وزارت کار ایالات متحده در اوایل ماه جاری گزارش داد که قیمت مصرف‌کننده بیش از حد انتظار افزایش یافته و به بالاترین سطح خود در ۳۰ سال گذشته رسیده است.

در همین حال، جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده نیز قبلاً در مورد تورم در این کشور ابراز نگرانی کرده و گفته بود که این وضعیت می‌تواند تا سال آینده ادامه یابد.

بیت کوین، راه‌حل این بحران؟

بسیاری از سرمایه‌گذاران سنتی نیز در مورد افزایش نرخ تورم در ایالات متحده اظهار نظر کرده و ابراز نگرانی کرده‌اند که ممکن است در بلند مدت منجر به ابرتورم شود.

اما به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران حوزه ارزهای دیجیتال کمتر نگران این موضوع هستند؛ زیرا آنها بیت کوین را به عنوان محافظی در برابر تورم می‌دانند. علی‌رغم ماهیت ناپایدار این کلاس دارایی، سرمایه‌گذاران هنوز هم رمزارزها را در این زمان دشوار به سایر ابزارهای سرمایه‌گذاری ترجیح می‌دهند و این امر فقط مربوط به سرمایه‌گذاران خرد نیست.

چند هفته پیش، بانک سرمایه‌گذاری آمریکایی جی‌پی مورگان (JPMorgan) در گزارش خود گفت که به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران سازمانی در حال بازگشت به بازار بیت کوین هستند و این ارز دیجیتال را پوشش ریسک بهتری در مقایسه با طلا تلقی می‌کنند.

مایکل سیلور (Michael Saylor)، مدیرعامل شرکت هوش تجاری مایکرواستراتژی (MicroStrategy) و از طرفداران پروپا قرص بیت کوین نیز در توییت جدید خود نوشته است:

تورم مشکل و بیت کوین راه‌حل است.

در همین حال، دورسی معتقد است بیت کوین همه چیز را تغییر می‌دهد و هیچ چیز مهم‌تر از این دارایی دیجیتال نیست که بتوان در طول عمر روی آن کار کرد.

به همین دلیل است که او سرمایه‌گذاری زیادی برای رشد صنعت کریپتو انجام می‌دهد. پس از راه‌اندازی سرویس پاداش‌دهی با بیت کوین در توییتر، دورسی اعلام کرد که شرکت فناوری او، یعنی اسکوئر (Square)، در حال ساخت یک کیف پول سخت افزاری و همچنین، یک سیستم استخراج برای بیت کوین است.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments