ایران، پنجمین استخراج‌کننده بزرگ بیت کوین در جهان!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

نتایج تحقیقات صورت گرفته توسط دانشگاه کمبریج نشان می‌دهند که سهم چین از قدرت جهانی تولید بیت کوین (BTC) به شدت کاهش یافته است.

مدتهاست که چین بزرگترین مرکز استخراج ارزهای دیجیتال در جهان است. استخراج ارزهای دیجیتال، فرآیندی است که مصرف انرژی بسیار بالایی داشته و بسیاری از ماینرهای بیت کوین در چین از سوخت‌های فسیلی، از جمله ذغال سنگ برای این کار استفاده می‌کنند.

با این حال، در ماه‌های اخیر مقامات چینی با استناد به افزایش نگرانی‌ها در مورد اثرات مخرب بیت کوین بر محیط زیست، فعالیت ماینرها در این کشور را به شدت سرکوب کرده‌اند.

بر اساس داده‌های منتشر شده توسط مرکز امور مالی دانشگاه کمبریج (CCAF)، سهم کشور چین از قدرت رایانه‌های متصل به شبکه جهانی بیت کوین، معروف به هش ریت، از ۷۵٫۵ درصد در سپتامبر سال ۲۰۱۹ میلادی، به ۴۶ درصد در آوریل سال جاری کاهش یافته است.

در همان بازه زمانی، سهم ایالات متحده در هش ریت بیت کوین از ۴ درصد به ۱۶٫۸ درصد افزایش یافته و این کشور به دومین استخراج‌کننده بزرگ بیت کوین در جهان تبدیل شده است. سهم قزاقستان در این شاخص نیز حدود ۸ درصد افزایش یافته و روسیه و ایران، به ترتیب در جایگاه‌های چهارم و پنجم بزرگترین استخراج‌کنندگان بیت کوین در جهان قرار دارند.

به گزارش دانشگاه کمبریج، کاهش قدرت استخراج بیت کوین در چین پس از آن اتفاق افتاد که مقامات این کشور در اواخر ماه می، ماینینگ و معاملات این ارز دیجیتال را سرکوب کردند.

سه استان هنان، گانسو و آنهویی، آخرین استان‌های کشور چین هستند که در این هفته مراکز استخراج ارزهای دیجیتال را به بهانه کنترل مصرف انرژی تعطیل کرده‌اند. این خبر در پی ممنوعیت‌های مشابه در سایر استان‌های چین از جمله یوننان و سیچوان، یکی از بزرگترین مراکز ماینینگ این کشور، منتشر شد. مقامات سین کیانگ، مغولستان داخلی و شینگهای نیز در ماه‌های گذشته دستور توقف فعالیت‌های ماینینگ را صادر کرده‌ بودند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments