توقیف ۷۰۰۰ ماینر پس از ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال در ایران

زمان مطالعه: 2 دقیقه

رئیس پلیس تهران گفت که طی 48 ساعت گذشته در 50 مکان در سراسر پایتخت ایران 3000 دستگاه ماینر غیرقانونی ارز دیجیتال را کشف کردند.

پلیس ایران در حال جمع‌آوری ماینرهای بزرگ و کوچک ارز دیجیتال است. در روزهای گذشته، یک فارم در تهران که بیش از 7000 ماینر و ریگ ماینیگ داشته، ضبط شده است.

روز سه شنبه آژانس خبری ایرنا گزارش داد که پلیس ماینر‌های ارز دیجیتال را که در یک کارخانه متروکه فعالیت می‌کردند توقیف کرده است. کارشناسان شبکه برق کشور تخمین می‌زنند که این تعداد ماینر اگر با ظرفیت کامل کار کنند، تقریباً 4٪ از میانگین مصرف انرژی روزانه در ایران را استفاده می‌کنند.

حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران گفت که مقامات در 48 ساعت گذشته با عملیات پلیس در 50 محل، 3000 ماینر دیگر را در پایتخت ایران کشف کرده‌اند. وی افزود که کشف فارم با 7000 ریگ بزرگ‌ترین و قابل توجه‌ترین میزان مصرف انرژی کشور تاکنون بوده است.

این عملیات‌ها پس از آن انجام شد که حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در ماه می اعلام کرد که استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در این کشور تا ماه سپتامبر ممنوع است. هدف این ممنوعیت‌ها اطمینان از دسترسی ایرانیان به برق در طول تابستان است.

پلیس در حال برخورد با استخراج‌کننده‌های کوچک نیز هست. ماینرهایی هم که با استفاده از برق خانگی خود، به طور غیرقانونی کار می‌کنند، ممکن است با جریمه‌های سنگین روبه‌رو شوند. گزارشگر ایرنا در روز سه شنبه گفت که پلیس چهار ماینر را در یک خانه در پاکدشت در جنوب شرقی پایتخت ضبط کرده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments