این ماینر بیت کوین چند برابر سودآور است!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

طبق گزارش‌ها، نسل دوم تراشه‌های ماینر ای‌سیک (ASIC) ساخته شده توسط شرکت اینتل، به خوبی می‌تواند با رهبران موجود در بازار رقابت کرده و حتی، در بسیاری از موارد آنها را شکست دهد.

به گزارش سایت بی‌این‌کریپتو، اینتل، غول صنعت نیمه‌هادی جهان، اخیراً با رونمایی از ماینر مدار مجتمع با کاربرد خاص (ای‌سیک) جدید خود، قدم به صنعت کریپتو گذاشته است. در کنفرانس بین‌المللی ISSCC 2022، اینتل نمونه اولیه ماینر بیت کوین خود را با نام بونانزا ماینر (Bonanza Miner) یا به اختصار BMZ1 معرفی کرد، با این حال، این ماینر تنها یک نمونه اولیه بود، نه محصولی که برای مشتریان عرضه شود.

حال، اینتل از نسل دوم این ماینر با نام BMZ2 رونمایی کرده که قرار است به زودی وارد بازار شود؛ ماینری که با عملکرد، کارایی و قیمت خود، فعالان این صنعت را غافلگیر کرده است.

نشریه تامز هاردویر (Tom’s Hardware) با تجزیه و تحلیل مشخصات ماینر جدید می‌گوید:

قدرت پردازشی ماینر جدید BMZ2، مقدار 135 تراهش بر ثانیه (TH/s) و میزان مصرف برق آن، 26 ژول در تراهش (J/THs) است.

intel-bonanza-crypto-mining-chip
مقایسه ماینر BMZ2 اینتل و ماینر S19 Pro بیت‌مین.

علاوه بر این، قیمت ماینر BMZ2 تقریباً نصف قیمت یک ماینر S19 Pro ساخت شرکت رقیب، یعنی بیت‌مین (Bitmain) بوده، در حالی که ۱۵ درصد از لحاظ مصرف انرژی کارآمدتر است. این بدان معنی است که ماینر جدید اینتل می‌تواند با بهترین سخت افزارهای موجود در بازار از شرکت‌های رقیب رقابت کند.

intel-bonanza-crypto-mining-chip
مقایسه عملکرد و کارایی ماینرهای بیت کوین.

همان‌طور که در نمودار بالا هم مشاهده می‌شود، مدل BMZ2 به وضوح از نمونه اولیه BMZ1 بهتر عمل می‌کند و پس از انت ماینر S19j XP بیت‌مین، در رتبه دوم قرار دارد. با این حال، قیمت ماینر BMZ2 اینتل حدود ۵،۶۲۵ دلار و تقریباً نصف قیمت ۱۰،۴۵۵ دلاری ماینر شرکت بیت‌مین است.

علاوه بر ارائه قیمت رقابتی، با توجه به اینکه اینتل بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات نیمه‌رسانا در جهان است، مجبور نیست مانند بیت‌مین و سایر ارائه‌دهندگان سخت‌ افزار بیت ‌کوین، با نوسانات قیمت این ارز دیجیتال دست و پنجه نرم کند. شرکت‌هایی مانند بیت‌مین معمولاً قیمت‌ محصولات خود را بر اساس قیمت معاملات اسپات بیت‌ کوین و زمان پرداخت، تنظیم می‌کنند.

این در حالی است که اینتل قیمت ثابتی برای هر واحد دارد که تحت تاثیر قیمت بیت کوین قرار نمی‌گیرد و با توجه به این که در ایالات متحده مستقر است، می‌تواند ماینرها را با قیمت بسیار ارزان‌تری به سازمان‌های آمریکایی بفروشد. از آنجایی که صنعت ماینینگ رمزارز در کشور چین ممنوع شده، ایالات متحده اکنون یکی از اصلی‌ترین کشورها برای فروش ماینرهای کریپتو است.

همه این عوامل، اینتل را در موقعیت بسیار پرسودی قرار داده و با توجه به قیمت، عملکرد و کارایی بسیار مناسب BMZ2 در مقایسه با ماینرهای شرکت‌های رقیب، اینتل می‌تواند جایگاه خود را در بازار ماینرهای رمزارز به خوبی تثبیت کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments