دولت هند به دنبال لغو ممنوعیت بیت کوین و طبقه‌بندی آن به عنوان یک کلاس دارایی!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

پس از سال‌ها سابقه بحث‌برانگیز با صنعت دارایی‌های دیجیتال، به نظر می‌رسد که دولت هند موضع خصمانه خود نسبت به بیت کوین (BTC) و ارزهای دیجیتال را کنار گذاشته و به دنبال تصویب سیاست‌های نظارتی عقلانی‌تری برای این نوع دارایی‌ها است.

به گزارش خبرگزاری New Indian Express در تاریخ ۱۰ ژوئن، دولت هند تصمیم گرفته است از برنامه‌های خود مبنی بر ممنوعیت ارزهای دیجیتال صرف‌نظر کرده و به زودی، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را به عنوان یک کلاس دارایی طبقه‌بندی خواهد کرد.

این خبرگزاری ادعا می‌کند که در جلسه ماه ژوئیه پارلمان هند، در مورد یک لایحه جامع نظارتی برای رمزارزها بحث خواهد شد. علاوه بر این، گروهی از کارشناسان انتخابی توسط وزارت دارایی هند در حال مطالعه پروتکل‌های مربوط به تنظیم مقررات رمزارزها است و یافته‌های آن می‌تواند بخشی از مباحث جلسه پارلمان در ماه آینده باشد.

بر اساس گزارش‌ها، هیئت بورس و اوراق بهادار هند (SEBI) به همراه وزارت دارایی این کشور، وظیفه نظارت بر قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال را بر عهده خواهند داشت.

دومین کشور پرجمعیت جهان برای سال‌ها رویکرد بسیار بحث‌برانگیزی را نسبت به صنعت ارزهای دیجیتال در پیش گرفته بود.

در سال ۲۰۱۸ میلادی، بانک مرکزی این کشور همه سازمان‌ها را از ارائه خدمات به افراد و شرکت‌های فعال در حوزه رمزارزها منع کرد. دادگاه عالی هند این تصمیم را در سال ۲۰۲۰ لغو کرد. با این حال، بانک مرکزی این کشور همچنان به سرمایه‌گذاران در مورد خطرات احتمالی سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مجازی هشدار می‌داد. علاوه بر این، در برخی از گزارش‌ها ادعا می‌شد که دولت هند همانند همسایه شمالی خود، چین، به دنبال اجرای ممنوعیت گسترده بیت کوین است.

با این حال، به نظر می‌رسد تصمیم‌گیری‌های یک کشور دیگر نقش مهمی در تغییر دیدگاه دولت هند داشته است، السالوادور. همان‌طور که در روزهای گذشته گزارش شد، این کشور کوچک در آمریکای جنوبی بیت کوین را به عنوان یک ارز قانونی به رسمیت شناخته است.

از سوی دیگر، گزارش‌هایی نیز منتشر شده مبنی بر این‌که، برخی از بزرگترین صرافی‌های رمزارزی جهان، از جمله کراکن (Kraken)، بیتفینکس (Bitfinex) و کوکوین (KuCoin)، در حال بررسی پتانسیل بازار هند و ارائه خدمات به ۱۵ میلیون سرمایه‌گذار حوزه ارزهای دیجیتال در این کشور هستند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments