پشت‌پرده دشمنی آمریکا با رمزارزها!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

هیلاری کلینتون (Hillary Clinton)، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات سابق ریاست جمهوری آمریکا، هشداری جدی در مورد ارزهای دیجیتال صادر کرده است.

وزیر امور خارجه سابق آمریکا در جریان حضور مجازی خود در انجمن اقتصاد بلومبرگ، با اشاره به رشد و پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال، مدعی شد که این کلاس از دارایی‌ها می‌توانند نقش دلار آمریکا را به عنوان ارز جهانی تضعیف کرده و کشورها را بی‌ثبات کنند:

یکی دیگر از حوزه‌هایی که امیدوارم دولت‌ها توجه بیشتری به آن داشته باشند، ظهور ارزهای دیجیتال است؛ چون تلاشی بسیار جالب و عجیب برای استخراج کوین‌های جدید به منظور تجارت با آنها وجود دارد که این موضوع، خود می‌تواند منجر به تضعیف نقش دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی و بی‌ثبات کردن کشورها شود.

کلینتون ادعا می‌کند که صنعت کریپتو یک تهدید مستقیم برای بازارهای ارز جهانی است.

در این میان، برخی هم معتقدند که سخنان او در واقع می‌تواند به عنوان یک تبلیغ برای ارزهای دیجیتال توسط طرفداران سرسخت کریپتو استفاده شود.

این اولین باری است که بانوی اول سابق آمریکا به انتقاد شدید از ارزهای دیجیتال می‌پردازد. در سپتامبر ۲۰۱۸، او گفته بود که هیچ بیت‌ کوینی ندارد. همچنین بر اساس ایمیلی که توسط سازمان ویکی‌لیکس (Wikileaks) در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، دستیاران ارشد کمپین کلینتون ایده پذیرش کمک‌های مالی در قالب بیت کوین را رد کرده بودند؛ چون آن را بیش از حد آزادی‌خواهانه می‌دانستند.

اثر بی‌ثبات‌کننده ارزهای دیجیتال یکی از معدود مواردی است که کلینتون با رئیس‌جمهور سابق آمریکا، دونالد ترامپ موافق است. ترامپ در مورد بیزاری خود از ارزهای دیجیتال بارها صحبت کرده است. وی در یکی از گفتگوهای خود تا آن‌جا پیش رفت که بیت کوین را یک «کلاهبرداری» نامید.

ترامپ اخیرا انتقادات خود در مورد رمزارزها را دوچندان کرده و گفته است که نمی‌خواهد هیچ ارز دیگری ارزش دلار آمریکا را کاهش دهد:

من از طرفداران پروپا قرص پول خودم هستم و نمی‌خواهم ارزهای دیگری به بازار بیایند و دلار را متضرر یا تحقیر کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

لعنت بهشون