ارزهای دیجیتال به کمک مردم افغانستان می‌آیند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در پی تصرف بخش وسیعی از کشور افغانستان توسط طالبان، هزاران شهروند افغانی به عنوان پناهنده در کشورهای مختلف پذیرفته شده‌اند. این موضوع باعث شده تا بسیاری از سازمان‌های خیریه بین‌المللی در جهت کمک به مهاجران افغان، کمک‌های مردمی را در قالب ارزهای دیجیتال بپذیرند.

مؤسسه Hearts & Homes for Refugees، یک مؤسسه غیرانتفاعی مستقر در نیویورک، در حال حاضر خواستار کمک‌های مالی برای کمک به تقریباً ۲۰ هزار شهروند افغانستانی است که در این کشور در انتظار بررسی ویزای مهاجرتی خود به آمریکا هستند. این گروه که امیدوار است بتواند بودجه کافی را برای انتقال خانواده‌های افغان به شهرستان وستچستر در ایالات نیویورک جمع‌آوری کند، از طریق همکاری با پلتفرم رمزارزی گیوینگ بلاک (Giving Block)، کمک‌های مردمی را در قالب ارزهای دیجیتالی همچون بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، بیت کوین کش (BCH)، لایت کوین (LTC)، زی کش (ZEC)، دلار جمینی (GUSD)، بالانسر (BAL)، یرن فایننس (YFI)، پالی‌گان (MATIC)، سینتتیکس (SNX) و بنکور (BNT)، می‌پذیرد.

سازمان خیریه جهانی CARE که از زنان و دختران سراسر جهان حمایت می‌کند، اعلام کرده که ۳۹۳ هزار شهروند افغانی در جریان تسلط طالبان بر این کشور آواره شده‌اند و به کمک‌های فوری نیاز دارند. این سازمان با همکاری شرکت Visualize Value، مجموعه‌ای از توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) را راه‌اندازی کرده و قصد دارد درآمد حاصل از فروش آنها را برای تأمین نیازهای اضطراری تعدادی از خانواده‌های افغان به مدت یک ماه، اختصاص دهد.

علاوه بر این، برخی از سازمان‌های فعال در افغانستان، مانند مؤسسه آموزشی Code to Inspire که هدف آن، آموزش مباحث کدنویسی و رباتیک به دختران افغان است، اعلام کرده‌اند که برای تأمین بودجه مورد نیاز خود، با همکاری پلتفرم گیوینگ بلاک، کمک‌های مالی در قالب ارزهای دیجیتال را می‌پذیرند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments