ورود گوگل به دنیای NFTها !

زمان مطالعه: 2 دقیقه

غول موتورهای جستجوگر جهان جدیدترین شرکتی است که از توسعه حوزه‌های نوظهوری همچون توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و بازی‌های بلاکچینی پشتیبانی می‌کند.

شرکت گوگل از آغاز همکاری خود با شرکت بلاکچینی دپر لبز (Dapper Labs) به منظور توسعه و پشتیبانی از محصولات و خدمات جدید نسل سوم وب (Web 3)، از جمله بازار توکن‌های NFT خبر داد.

به گزارش فوربز (Forbes)، طی این همکاری گوگل کلود (Google Cloud) که پلتفرم ابری شرکت گوگل است، در نقش اپراتور شبکه بلاکچینی فلو (Flow) متعلق به دپر لبز فعالیت خواهد کرد. به این ترتیب، گوگل کلود با زیرساخت مقیاس‌پذیر خود از کل اکوسیستم توکن‌های NFT، بازی‌ها و برنامه‌های بلاکچین فلو پشتیبانی خواهد نمود.

در همین راستا، جنت کندی (Janet Kennedy)، معاون گوگل کلود در آمریکای شمالی، اظهار داشت:

این همکاری چند ساله به دپر لبز کمک می‌کند تا فعالیت‌های خود را از طریق زیرساخت‌های مقیاس‌پذیر و ایمن ارائه‌شده توسط گوگل گسترش دهد.

علاوه بر این، گوگل امکاناتی را نیز برای تسهیل استفاده از نرم افزارهای خود توسط توسعه‌دهندگان بلاکچین فلو فراهم خواهد کرد. این موضوع، به تیم فلو انگیزه بیشتری می‌دهد تا از میان رقبای بزرگی همچون وب سرویس‌های آمازون (Amazon Web Services)، گوگل کلود را برای همکاری انتخاب کنند.

رهام قره‌گوزلو (Roham Gharegozlou)، مدیر عامل دپر لبز، روز سه‌شنبه با خوشامدگویی به گوگل، همکاری میان این دو شرکت را تأیید کرد.

بلاکچین فلو میزبان تعدادی از کلکسیون‌های محبوب NFT بازار از جمله اِن‌بی‌اِی تاپ شات (NBA Top Shot) و کریپتوکیتیز (CryptoKitties) است. اخیرا مایکل جردن (Michael Jordan) و کوین دورانت (Kevin Durant)، اسطوره‌های لیگ NBA نیز با درک پتانسیل رشد NFTها در بلند مدت، به جمع سرمایه‌گذاران دپر لبز پیوستند.

در کمتر از یک سال، توکن‌های NFT از یک بازار کوچک و مبهم در صنعت کریپتو به یک بازار چند میلیارد دلاری تبدیل شده‌اند. در ماه آگوست، رکورد فروش NFTها شکسته شد و بر اساس داده‌ها، فروش ۳۰ روزه این توکن‌ها تا ۲ میلیارد دلار افزایش یافت.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments