راه‌اندازی سیستم پرداخت رمزارزی توسط گوگل!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

گوگل یکی از مدیران اجرایی سابق PayPal را استخدام کرده تا طرح گسترش فعالیت این شرکت در فضای ارز دیجیتال را مدیریت کند.

Arnold Goldberg مدیریت واحد پرداخت‌های‌ گوگل را برعهده دارد که بخشی از تلاش‌های این شرکت برای ورود به دنیای کریپتو، در آن انجام می‌شود. Bill Ready، مدیر بخش تجاری گوگل، در مصاحبه با بلومبرگ گفته است:

دنیای رمزارزها یکی از مواردی است که توجه ویژه‌ای به آن داریم. هر موضوعی که مرتبط به تقاضای کاربر و مشتری باشد، دغدغه ما نیز محسوب می‌شود.

Google Pay یک سیستم آنلاین پرداخت است که توسط شرکت گوگل توسعه یافته تا افراد بتوانند پرداخت‌های درون‌برنامه‌‌‌ای، آنلاین و بدون نیاز به تماس (Contactless) خود را در گوشی‌ها، تبلت‌ها و ساعت‌های اندرویدی انجام دهند.

یکی از تحولات اساسی گوگل، تمرکز بر پیاده‌سازی یک «کیف پول دیجیتال جامع» برای نگه‌داری بلیت‌، کارت پرواز، گواهی واکسن و سایر مدارک در قالب دیجیتال است.

به دنبال انتشار این خبر، ارزش بیت کوین در 24 ساعت گذشته، به 42.478 دلار رسید، این در حالی‌ است که کوین مارکت کپ پیش‌بینی سقوط قیمت تا 41.887 دلار را برای این ارز دیجیتال داشت.

گوگل در سال 2021، از طریق همکاری با شرکت‌های مختلف فعال در حوزه ارز دیجیتال، علاقه و تمایل خود را برای حضور در این بازار، عمومی کرده است. در آوریل 2021، گوگل همکاری جدید خود با صرافی ارز دیجیتال Gemini را اعلام کرد. در نتیجه این همکاری، کاربران Gemini امکان خرید بیت کوین با ارزهای فیات (به صورت قرض یا با استفاده از کارت اعتباری) را از طریق Google Pay، پیدا کردند.

این غول عرصه فناوری در ماه ژوئن، همکاری دیگری را با CoinBase آغاز کرد که در نتیجه آن، کاربران این صرافی می‌توانند خرید کالا و خدمات موردنظر خود را از طریق Google Pay و با استفاده از کارت اعتباری این صرافی، انجام دهند. در ازای خرید با این روش، کاربران تخفیف‌های مختلفی تا سقف 4 درصد مبلغ خرید، دریافت می‌کنند.

در اکتبر 2021، همکاری گوگل و صرافی ارز دیجیتال Bakkt نیز علنی شد. طبق مفاد این همکاری، مشتریان Bakkt می‌توانند کالا و خدمات موردنیاز خود را با چند رمزارز مشخص و با استفاده از کیف پول دیجیتال Google Pay، انجام دهند.

شواهد امر بر این است که PayPal نیز قصد دارد استیبل کوین خود را ایجاد کند. اوایل ماه جاری، PayPal به طور رسمی اعلام کرد که به زودی توکن PayPal Coin، عرضه می‌شود. سورس کد این ارز دیجیتال، توسط Steve Moser برنامه‌نویس اپلیکیشن iOS این شرکت، طراحی شده است.

این اقدام PayPal تنها سه ماه پس از اعلام گوگل مبنی برای راه‌اندازی سرویس Plex رخ داد. این سرویس، به کاربران اجازه می‌دهد تا حساب‌های بانکی چک و پس‌انداز افتتاح کنند.

Ready در این باره می‌گوید: ممکن است برخی اقدامات گذشته ما، شبهه‌هایی را ایجاد کرده باشد، اما ما بانک نیستیم و قصد تبدیل شدن به یک بانک را هم نداریم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments