گوگل بخش ارزهای دیجیتال را به سرویس گوگل فایننس اضافه می‌کند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کاربران گوگل فایننس (Google Finance) اکنون تنها با یک کلیک می‌توانند قیمت ارزهای دیجیتال برتر را مشاهده و بررسی کنند. گوگل فایننس، وب‌سایتی است که با تمرکز بر اخبار تجاری و اطلاعات مالی در سال ۲۰۰۶ میلادی توسط گوگل راه‌اندازی شد.
بر اساس گزارش‌های منتشرشده، گوگل فایننس قیمت ارزهای دیجیتال را به آدرس finance.google.com اضافه کرده است. این بخش در حال حاضر تحت عنوان «Crypto» در گروه «Compare Markets» در کنار بازارهای سهام و ارزهای رایج در دسترس است. در این بخش اطلاعات کلیدی و قیمت ارزهای دیجیتال مختلف از جمله بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، لایت‌ کوین (LTC) و بیت کوین کش (BCH) مشاهده می‌شود.

آلفابت (Alphabet)، شرکت مادر گوگل، مالک پلتفرم به اشتراگ‌گذاری ویدئو یوتیوب (YouTube) نیز هست که به طور مداوم با ممنوع کردن محتوای آموزشی و خبری مربوط به ارزهای دیجیتال، کاربران این حوزه را آزرده است. کوین تلگراف (Cointelegraph) و کوین دسک (CoinDesk)، دو وب‌سایت خبری مطرح در فضای ارزهای دیجیتال نیز قبلا از سوی یوتیوب تعلیق شده بودند که پس از آن که مشخص شد با شرایط این پلتفرم مغایرتی ندارند، از حالت تعلیق خارج شدند.
بازار ارزهای دیجیتال طی سال گذشته توجه زیادی را به خود جلب کرد و سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بزرگ شروع به سرمایه‌گذاری در این نوع دارایی‌ها کردند. مشارکت آنها باعث شد که ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در ماه ژانویه به بیش از ۱ تریلیون دلار برسد و تا قبل از اصلاح اخیر، به ۱٫۷ تریلیون دلار نیز صعود کند. با توجه به قیمت‌های فعلی، این بازار در حال حاضر بیش از ۱٫۴ تریلیون دلار ارزش دارد.
در سه ماهه اخیر نیز، پذیرش ارزهای دیجیتال از سوی سرمایه‌گذاران خرد و سازمانی به سرعت در حال رشد بوده است. به گفته هستر پیرس (Hester Peirce)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، به دنبال سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگی مانند تسلا (Tesla) و مسترکارت (Mastercard) در ارزهای دیجیتال، نیاز به تنظیم مقررات و افزایش شفافیت این حوزه بیشتر از قبل احساس می‌شود.
در همین راستا، پیرس می‌گوید:

دولت جو بایدن (Joe Biden) می‌تواند نگاه تازه‌ای از لحاظ قانون‌گذاری به این صنعت داشته باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments