اتریوم به میز معاملاتی رمزارزی گلدمن ساکس اضافه می‌شود!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت بانکداری و خدمات مالی آمریکایی گلدمن ساکس (Goldman Sachs) که اوایل سال جاری از پذیرش رسمی بیت کوین (BTC) خبر داده بود، اکنون قصد دارد خدمات خود را گسترش داده و اتریوم (ETH) را نیز به میز معاملاتی خود اضافه کند.

بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس در حال برنامه‌ریزی برای ارائه محصولات مشتقه اتریوم در ماه‌های آینده است. این موضوع، زمینه را برای پذیرش گسترده دومین ارز دیجیتال برتر جهان فراهم کرده و نشان‌دهنده تغییر موضع انتقادی این بانک در مورد دارایی‌های دیجیتال است.

متیو مک درموت (Mathew McDermott)، مدیر اجرایی بخش دارایی‌های دیجیتال در گلدمن ساکس، روز دوشنبه تایید کرد که این بانک سرمایه‌گذاری در حال برنامه‌ریزی برای ارائه قراردادهای آتی و اختیار معامله اتریوم است. مک درموت در مصاحبه خود با بلومبرگ اظهار داشت که علی‌رغم نوسانات اخیر بازار ارزهای دیجیتال، تقاضای سازمان‌ها برای این نوع دارایی‌ها همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد.

مک درموت هفته گذشته به یک نظرسنجی از ۸۵۰ موسسه اشاره کرده بود که در آن، تقریبا ۱۰ درصد از پاسخ‌دهندگان گفته بودند که در زمینه معاملات ارزهای دیجیتال فعالیت دارند و ۲۰ درصد دیگر نیز علاقه‌مند به ورود به این بازار هستند.

بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط شرکت تحلیلی کوین‌ شیرز (CoinShares)، ورود سرمایه سازمانی به محصولات اتریوم در سال جاری تقریبا ۱ میلیارد دلار بوده و ارزش کل دارایی‌های آن نیز، تقریبا برابر با ۱۱٫۱ میلیارد دلار است.

گلدمن ساکس در اوایل ماه می سال جاری، میز معاملات محدود مشتقات بیت کوین را راه‌اندازی کرد. خدمات جدید این شرکت توسط بخش ارزهای جهانی و بازارهای نوظهور آن ارائه شده و توسط واحد دارایی‌های دیجیتال مک درموت نظارت می‌شود.

پذیرش دارایی‌های دیجیتال توسط گلدمن ساکس بسیار فراتر از میزهای معاملاتی آن است. این بانک اخیرا یک دور سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیون دلاری را برای کوین متریکس (Coin Metrics)، یک پلتفرم پیشرو در زمینه ارزهای دیجیتال، برگزار کرده است. علاوه بر این، مک درموت اعلام کرده که گلدمن ساکس در حال بررسی تعدادی از شرکت‌های مختلف است که متناسب با مسیر استراتژیک آن باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments