آیا رالی بیت کوین به پایان خود نزدیک شده است؟!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

اکثر توییت‌های منتشرشده نشان می‌دهند که احساسات نزولی در بازار غالب است. در همین حال، شاخص ترس و طمع بازار کریپتو نیز به محدوده «ترس شدید» رسیده است. این در حالی است که بیت کوین بسیار بالاتر از سطح روانی ۵۰ هزار دلار معامله می‌شود.

داده‌های بازار نشان می‌دهند که وضعیت ارز دیجیتال برتر بازار در روزهای اخیر در حال بهبود است و قیمت آن به یک سطح کلیدی صعود کرده که می‌تواند از نزولی شدن این رمزارز جلوگیری کند.

نمودار زیر جهش روزانه قیمت بیت کوین را دقیقاً در سطح فیبوناچی اصلاحی ۰٫۶۱۸ نشان می‌دهد. فروش روز جمعه ناشی از سویه جدید ویروس کرونا، اومیکرون (Omicron) نیز دقیقاً در همان سطح متوقف شد. پس از جهش ناگهانی قیمت بیت کوین به سطح ۰٫۶۱۸ در روز یکشنبه، وضعیت این ارز دیجیتال شروع به بهبودی کرد و کندل هفتگی آن بیش از ۳ هزار دلار افزایش یافت.

fibonacci-bitcoin-golden-ratio
نمودار روزانه BTCUSD.

چرا این بازیابی می‌تواند «رالی طلایی» باشد؟

آیا بهبود فعلی در سراسر بازار کریپتو می‌تواند «رالی طلایی» باشد که منجر به پایان چرخه صعودی فعلی و ثبت بالاترین رکوردهای جدید می‌شود؟

ترسیم سطوح فیبوناچی از نوسان بالا به نوسان پایین یا بالعکس انجام می‌شود. با انجام این کار از اوج اواسط نوامبر تا کف ژوئن، دقیقاً به جایی که بازگشت قیمت شروع شد، می‌رسیم.

fibonacci-bitcoin-golden
نسبت طلایی بیت کوین در سه چرخه صعودی قبلی.

سطح ۰٫۶۱۸ ارتباط نزدیکی با نسبت طلایی یا ۱٫۶۱۸ دارد. برای بیت کوین، نسبت طلایی ۱٫۶۱۸ به عنوان پایین‌ترین سطح اواسط چرخه در سه چرخه صعودی گذشته عمل کرده است. در واقع، از این سطح است که مراحل پایانی چرخه گاوی آشکار می‌شود.

بر اساس پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته، اوج چرخه صعودی فعلی بیت کوین در حدود ۹۴ هزار دلار تا ۱۳۵ هزار دلار قرار دارد.
fibonacci-bitcoin-golden
اهداف چرخه فعلی بیت کوین بین ۹۰ هزار تا ۱۴۰ هزار دلار قرار دارد.

اما عبور از سطح ۱٫۶۱۸ و دستیابی به سطوح بالاتر، مستلزم حفظ سطح ۰٫۶۱۸ و شکسته شدن بالاترین رکورد کنونی است. در این شرایط، سطوح فیبوناچی گسترشی به مناطق مقاومتی تبدیل شده و سطوح فیبوناچی اصلاحی به عنوان پشتیبان عمل خواهند کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments