ترس شدید بار دیگر بر بازار رمزارزها حاکم شده است!

زمان مطالعه: 4 دقیقه

در تاریخ ۱۸ ژوئن و در پی اظهارات فدرال رزرو در مورد احتمال افزایش نرخ بهره، بیت کوین (BTC) و بازارهای سنتی افت قابل‌توجه دیگری را تجربه کردند.

این در حالی است که از هفته‌ها قبل، نگرانی‌هایی نیز در مورد رکود بیشتر برای BTC و نزدیک شدن به تقاطع مرگ و آینده این ارز دیجیتال وجود داشت.

به دنبال افزایش فروش بیت کوین، قیمت این ارز دیجیتال به کمتر از حمایت مهم ۳۶ هزار دلاری سقوط کرد و باعث شد که معامله‌گران افت بیشتر به سطح ۳۲،۵۰۰ دلار و حتی، ۳۰ هزار دلار را پیش‌بینی کنند.
extreme-fear-bitcoin-market
نمودار کندل ۴ ساعته قیمت بیت کوین.

این عوامل تکنیکال همراه با اخبار منفی منتشر شده، مانند توقف فعالیت ماینرهای ارز دیجیتال در چین یا کلاهبرداری راگ پول (rug pull) صورت گرفته در پروتکل آیرون فایننس (Iron Finance) که منجر به از دست رفتن وجوه سرمایه‌گذاران این پروژه، از جمله مارک کیوبن (Mark Cuban) شد، باعث افزایش نگرانی‌ها در مورد روند قیمتی بیت کوین شده است.

extreme-fear-bitcoin-market
شاخص ترس و طمع بیت کوین.
در نتیجه این نگرانی‌ها، شاخص ترس و طمع بیت کوین به ۲۵ سقوط کرده و دوباره در وضعیت «ترس شدید» قرار گرفته است.

جریان ورودی بیت کوین به صرافی‌ها افزایش یافته است!

داده‌های ارائه شده توسط شرکت تحلیلی کریپتوکوانت (CryptoQuant) نشان می‌دهند که جریان ورودی بیت کوین به صرافی‌ها در روزهای گذشته، در واقع یک سیگنال نزولی کوتاه مدت برای این ارز دیجیتال بوده است. اوج ریزش بیت کوین در تاریخ ۱۵ ژوئن و زمانی که قیمت BTC حدود ۴۱،۳۰۰ دلار بود، اتفاق افتاد. به دنبال آن و طی سه روز آینده، قیمت این ارز دیجیتال با یک افت ۱۵ درصدی مواجه شد.

extreme-fear-bitcoin-market
جریان ورودی و خروجی بیت کوین در صرافی‌ها.

در این میان، یکی از تحلیلگران نیز خاطرنشان کرده که فعالیت نهنگ‌ها در صرافی جمینی (Gemini)، با فروش‌های گسترده‌ای که بازار ارزهای دیجیتال در سال جاری میلادی تجربه کرد، همبستگی قابل‌توجهی دارد.

extreme-fear-bitcoin-market
بیت کوین‌های ورودی و خروجی از کیف پول‌های صرافی جمینی.
در حال حاضر، فعالان بازار منتظر هستند تا ببینند با نزدیک شدن به تقاطع مرگ، قیمت بیت کوین در کدام مسیر حرکت می‌کند.

انباشت بیت کوین همچنان ادامه دارد!

در حالی که ترس سرمایه‌گذاران در حال افزایش است و برخی از معامله‌گرانی که در اوج ماه‌های مارس و می خرید کرده بودند، در حال فروش با ضرر کوین‌های خود هستند، میزان بیت کوینی که توسط هولدرهای بلند مدت نگهداری می‌شود، پس از رسیدن به کمترین سطح خود در اواسط ماه می، بار دیگر در حال افزایش است.

extreme-fear-bitcoin-market
میزان بیت کوین‌های نگهداری شده توسط هولدرهای بلند مدت.

به گفته ویلیام کلمنت (William Clemente)، تحلیلگر حوزه ارزهای دیجیتال، هولدرهای بلند مدت همچنان به خرید در کف قیمتی ادامه می‌دهند و به این ترتیب، فروش بیت کوین‌ها توسط سرمایه‌‌گذاران کوتاه مدت را جبران می‌کنند.

به طور کلی، روند قیمتی بیت کوین در کوتاه مدت همچنان نگران‌کننده است؛ چون در تجربه‌های قبلی عبور از تقاطع مرگ، بیت کوین با اصلاح قیمت مواجه شده است.

extreme-fear-bitcoin-market
اصلاح قیمت بیت کوین پس از تقاطع مرگ در سال ۲۰۱۹ میلادی.

با این حال، داده‌های بلند مدت همچنان آینده خوش‌بینانه‌ای را نوید می‌دهند؛ چون افزایش ذخایر بیت کوین توسط نهنگ‌ها و هولدرهای بلند مدت همچنان ادامه دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments