روند صعودی آلت‌کوین‌ها تا کجا ادامه دارد؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

روند صعودی بازار ارزهای دیجیتال همچنان ادامه دارد.

داده‌های بازار نشان می‌دهند که همزمان با ثبت اوج تاریخی ارزش کل بازار کریپتو، سه رمزارز برتر از لحاظ ارزش بازار نیز موفق به ثبت رکوردهای قیمتی جدیدی شده‌اند.

بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط پلتفرم کوین مارکت کپ، اتریوم (ETH)، دومین ارز دیجیتال بزرگ و شبکه بلاکچینی پیشرو در زمینه قراردادهای هوشمند، به تازگی به اوج تاریخی ۴،۶۶۴ دلار دست یافته است. این رقم تنها حدود ۲۵ دلار بالاتر از اوج قبلی است که در روز چهار‌شنبه به ثبت رسید، اما نشان‌دهنده رشد مداوم و تقریبا ۱۳ درصدی این ارز دیجیتال در طول یک هفته اخیر است.

در همین حال، سولانا (SOL) با سرعت بیشتری در حال رشد است و در ۲۴ ساعت گذشته، رکورد تاریخی جدیدی را در نزدیکی ۲۴۸ دلار ثبت کرده است. بر اساس داده‌های بازار، رقیب و قاتل اتریوم در طول یک هفته اخیر بیش از ۲۷ درصد رشد داشته و به چندین رکورد متوالی دست یافته است.

همزمان با رشد قیمتی سولانا، ارزش بازار این ارز دیجیتال نیز به طور قابل‌توجهی افزایش یافته و توانسته است با پیشی گرفتن از تتر (USDT) به چهارمین ارز دیجیتال برتر جهان از لحاظ ارزش بازار تبدیل شود.
ethereum-solana-polkadot-all-time-high
۱۰ ارز دیجیتال برتر جهان از لحاظ ارزش بازار.

علاوه بر این‌ها، پولکادات (DOT)، یکی دیگر از رقبای رو به رشد اتریوم نیز رکورد تاریخی جدیدی را ثبت کرده است. پولکادات که روز دوشنبه برای اولین بار از مرز ۵۰ دلار عبور کرده بود، در ۲۴ ساعت گذشته به بالاترین سطح خود در نزدیکی ۵۵ دلار رسیده است. ارز دیجیتال بومی بلاکچین پولکادات در طی یک هفته اخیر بیش از ۲۷ درصد رشد داشته است.

در میان این رکوردشکنی‌ها و افزایش‌های اخیر – از جمله ثبت بالاترین رکورد تاریخی توسط بیت ‌کوین و همچنین، شتاب کوین‌ها و توکن‌های مرتبط با متاورس – ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال نیز به اوج تاریخی جدیدی در حدود ۲٫۹۱ تریلیون دلار دست یافته است.

آیا فصل آلت کوین‌ها فرا رسیده است؟

یکی از تحلیلگران بازار کریپتو معتقد است که با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۱ میلادی، آلت کوین‌ها آماده راه‌اندازی یک رالی صعودی بزرگ هستند.

این تحلیلگر که با نام مستعار TechDev شناخته می‌شود، در توییت اخیر خود گفته که وضعیت بازار آلت کوین‌ها در حال حاضر بسیار مشابه با عملکرد قیمتی آنها در چرخه صعودی سال ۲۰۱۷ است.ethereum-solana-polkadot-all-time-high

اگر وضعیت بازار آلت کوین‌ها مطابق با پیش‌بینی TechDev پیش رود، ارزش آن می‌تواند تا اوایل سال ۲۰۲۲ و قبل از یک حرکت اصلاحی سنگین، تا ۷ تریلیون دلار افزایش یابد.

TechDev با بررسی روند قیمتی بیت ‌کوین نیز خاطرنشان کرد به نظر می‌رسد شاخص قدرت نسبی ماهانه (RSI) این ارز دیجیتال به سمت یک مقاومت تاریخی در حال افزایش است. RSI شاخصی است که روند قیمتی یک دارایی را ردیابی می‌کند.

با مقایسه قیمت فعلی بیت کوین با قیمت این ارز دیجیتال در نوامبر سال ۲۰۱۷، TechDev پیش‌بینی می‌کند که بیت کوین آماده است تا مرحله بعدی چرخه صعودی خود را آغاز کند.
ethereum-solana-polkadot-all-time-high
مقایسه روند قیمتی بیت کوین در نوامبر سال ۲۰۱۷ و نوامبر سال جاری.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

سلام وضعیت شیبا چه خواهدشد

سلام میتونید صفحه تحلیل شیبا و بخش نظراتش رو مطالعه کنید:
https://ramzarz.news/coins/shiba-inu/technical