۳ نشانه که تداوم رالی صعودی اتریوم را نوید می‌دهند!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

مجموعه‌ای از شاخص‌های تکنیکال و فاندامنتال، از حرکت قیمت اتریوم (ETH) به سمت ۲،۵۰۰ دلار تا ماه سپتامبر پشتیبانی می‌کنند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

۱. تقسیم زنجیره اتریوم به معنای توکن‌های بیشتر است.

به گزارش سایت کوین تلگراف، علت اصلی رالی صعودی اخیر اتریوم، انتشار اخبار مربوط به به‌روزرسانی ادغام (Merge) بود؛ یک ارتقای شبکه که الگوریتم اجماع اتریوم را از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) تغییر می‌دهد.

پس از اجرای این به‌روزرسانی، ماینرها دیگر نقشی در شبکه نخواهند داشت و جای خود را به اعتبارسنج‌ها خواهند داد. این ترس، Chandler Guo، یک ماینر چینی را وادار کرد تا با زنده نگه داشتن نسخه PoW اتریوم، در برابر ادغام مقاومت کند.

در نتیجه، شکاف زنجیره‎ای امکان‎پذیر است. در همین راستا، Guo یک نسخه PoW از اتریوم را با نام ETHPoW در کنار توکن اصلی آن، یعنی ETHW معرفی کرده است. علاوه بر این، برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال در حال حاضر این توکن را لیست کرده‌‌اند. حتی صرافی بایننس هم اعلام کرده که در صورت لزوم و وجود تقاضای کافی، این موضوع را بررسی خواهد کرد.

یک نکته کلیدی از تقسیم احتمالی زنجیره این است که هولدرهای اتریوم موجود، مقدار مساوی از توکن زنجیره‌های جدید را هم دریافت خواهند کرد. این امر به نوبه خود می‌تواند تقاضا برای ETH را در بازار افزایش دهد و قیمت آن را در آستانه ادغام، به مرز ۲،۵۰۰ دلار برساند.

۲. یک حرکت صعودی در حال انجام است.

در طی بهبود اخیر قیمت، اتریوم به سمت محدوده مقاومتی حیاتی ۱،۶۲۵ دلار تا ۱،۹۷۵ دلار حرکت کرده است. جفت ETH/USD اکنون قصد دارد این محدوده را به عنوان حمایت بازپس گیرد و به سمت سطوح بالاتر از ۲ هزار دلار حرکت کند. نزدیک‌ترین هدف صعودی آن، میانگین متحرک نمایی ۵۰ هفته‌ای (نمودار قرمز در شکل زیر) در محدوده ۲،۳۴۰ دلار است.

ethereum-price-is-on-track-toward-2-5k
نمودار کندل هفتگی قیمت ETH/USD.

هدف بعدی می‎تواند مقاومت خط روند نزولی چند ماهه اتریوم (خط سیاه) در حدود ۲،۵۰۰ دلار باشد.

۳. جریان ورودی سرمایه به محصولات اتریوم افزایش یافته است.

لازم به ذکر است که محصولات اتریوم در هفته منتهی به ۵ آگوست، ۱۶٫۳ میلیون دلار از سوی سرمایه‌گذاران سازمانی جذب کرده‌اند. محصولات مبتنی بر بیت کوین در مدت زمان مشابه، شاهد خروج سرمایه به ارزش ۸٫۵ میلیون دلار بودند که نشان‌دهنده یک سوگیری قوی برای اتریوم در مقابل ارز دیجیتال برتر است.

ethereum-price-is-on-track-toward-2-5k
جریان ورودی و خروجی سرمایه از محصولات رمزارزی.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments