تریدرها به دنبال اتریوم ۳ هزار دلاری | داده‌ها چیز دیگری نشان می‌دهد!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

اتریوم حدود 35 درصد از پایین‌ترین سطح خود در 1750 دلار صعود داشته است، اما داده‌های تحلیلی نشان می‌دهد که تریدرهای حرفه‌ای چندان صعودی نیستند.

قیمت اتریوم (ETH) طی ده روز گذشته 35 درصد افزایش یافت و حمایت مهم 2300 دلاری را پس گرفت، اما قیمت مهم 2450 دلاری خود را هنوز از 17 ژوئن ندیده است. بخشی از رشد اخیر قیمت را می‌توان به هاردفورک لندن نسبت داد که انتظار می‌رود در 4 آگوست منتشر شود.

معامله‌گران و سرمایه‌گذاران، راه‌اندازی EIP-1559 را به عنوان عامل صعودی قیمت اتر می‌دانند؛ زیرا انتظار می‌رود این به‌روزرسانی هزینه گس اتریوم را کاهش دهد.

هزینه‌های این شبکه به طور خودکار تنظیم می‌شود، اگرچه کاربران می‌توانند برای تأیید سریع‌تر هزینه بیشتری پرداخت کنند. ماینرها (یا تأییدکنندگان در فیوچرز) این هزینه اضافی را دریافت می‌کنند، اما هزینه پایه سوزانده می‌شود. به طور خلاصه، انتظار می‌رود که قیمت اتریوم دچار تورم شود.Ethereum price data otherwise

در حالی که شناسایی محرک‌های اصلی رالی اخیر دشوار است، می‌توان با تجزیه و تحلیل معیارهای داده‌ای، احساس معامله‌گران حرفه‌ای را ارزیابی کرد.

اگر حرکت اخیر قیمت برای جلب اعتماد کافی بود، معاملات قراردادهای فیوچرز و معاملات option باید به وضوح نشان‌دهنده این تغییر می‌بود.

با تجزیه و تحلیل تفاوت قیمت بین قراردادهای آتی (futures) و بازارهای معمولی اسپات، می‌توان احساسات رایج در میان معامله‌گران حرفه‌ای را بهتر درک کرد.

برای ترید در معاملات آتی (futures) 3 ماهه، 6 تا 14 درصد وثیقه سالانه در بازارهای خنثی تا صعودی پرداخت می‌شود. با به تعویق انداختن تسویه حساب، فروشندگان قیمت بالاتری را تقاضا می‌کنند و این باعث فعال شدن و به جریان افتادن وثیقه می‌شود.

هرگاه وثیقه قرارداد‌های فیوچرز کم یا منفی شود، یک علامت قرمز هشداردهنده برای بازار است. این وضعیت به عقب‌ماندگی نیز معروف است و نشان می‌دهد که احساسات نزولی در بازار وجود دارد.
Ethereum price data otherwise

نمودار بالا نشان می‌دهد که وثیقه معاملات فیوچرز اتریوم در 20 جولای منفی شد؛ زیرا اتر سطح حمایت 1750 دلاری را تست کرد. با این حال، حتی رالی سریع تا 2450 دلار کافی نبود تا وثیقه معاملات فیوچرز در سپتامبر را به 1.3٪ برساند.

اگر کمی‌ هیجان مثبت در بازار وجود داشت، وثیقه سالانه معاملات فیوچرز 12 درصد یا بیشتر می‌شد. بنابراین، موضع معامله‌گران حرفه‌ای، در حال حاضر بی‌طرف و حتی بیشتر نزولی به نظر می‌رسد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments