اتریوم رکورد قیمتی جدیدی را ثبت کرد!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در تاریخ ۲۸ آوریل و به دنبال خبر انتشار اوراق قرضه دیجیتال ۱۲۱ میلیون دلاری توسط بانک سرمایه‌گذاری اروپا (European Investment Bank) در شبکه اتریوم، ارز دیجیتال اتریوم (ETH) با ۷ درصد رشد رکورد تاریخی جدیدی را به ثبت رساند.

داده‌های بازار نشان می‌دهند که در معاملات روز چهارشنبه آسیا قیمت ارز دیجیتال اتریوم به بالاترین رقم تاریخی خود در حدود ۲،۷۱۳ دلار صعوده کرده است. در زمان انتشار این خبر، اتریوم کمی اصلاح داشته و با قیمت ۲،۶۷۳ دلار معامله می‌شود. با این حال، همچنان در بازه ۲۴ ساعته یک رشد ۴٫۳ درصدی را نشان می‌دهد.

ethereum-on-a-high
نمودار کندل ۱ روزه قیمت اتریوم (ETH) در صرافی بیت‌ استمپ (Bitstamp).

اتریوم، برترین آلت کوین بازار در ۲۴ ساعت گذشته، ۷ درصد و در ۷ روز گذشته، ۱۵٫۷ درصد رشد داشته است. افزایش قیمت ETH باعث شده که ارزش بازار این ارز دیجیتال نیز به رکورد ۳۱۲ میلیارد دلار دست یابد.

در حالی که عوامل مختلفی باعث افزایش قیمت اتریوم شده‌اند، خبرگزاری رویترز آن را به انتشار اوراق قرضه دیجیتال توسط بانک سرمایه‌گذاری اروپا در شبکه بلاکچینی اتریوم نسبت می‌دهد.

به گفته تحلیل‌گران بلومبرگ، بانک سرمایه‌گذاری اروپا در حال صدور اوراق قرضه دیجیتال دو ساله به ارزش ۱۰۰ میلیون یورو (۱۲۰٫۸ میلیون دلار) است که فروش این اوراق توسط شرکت‌های خدمات مالی گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، بانکو سانتاندر (Banco Santander) و سوسیته جنرال (Societe Generale) انجام خواهد شد.

روز جمعه ۲۳ آوریل، سوسیته جنرال اعلام کرد که شرکت تابعه آن (Societe Generale SFH)، اوراق قرضه‌ای به ارزش ۱۰۰ میلیون یورو را به عنوان یک توکن اوراق بهادار در بلاکچین عمومی اتریوم منتشر کرده است. این اوراق قرضه توسط مؤسسه‌های رتبه‌بندی مودیز (Moody’s) و فیچ (Fitch) رتبه AAA را دریافت کرده که بیانگر بالاترین کیفیت اعتباری است‌.

دنی کیم (Danny Kim)، رئیس بخش درآمد کارگزاری رمزارزی SFOX، اظهار داشت که این اخبار نشان‌دهنده کاربرد سازمانی اتریوم است. به گفته کیم، موجودی این ارز دیجیتال در صرافی‌ها نیز در حال کاهش است که به نوبه خود، یک سیگنال صعودی به شمار می‌رود.

علاوه بر این، احیای مجدد پروتکل‌ها و توکن‌های دیفای (DeFi) همراه با کاهش کارمزد گس نیز می‌توانند باعث افزایش قیمت ارز دیجیتال اتریوم شده باشند. بر اساس داده‌های وب‌سایت بیت‌اینفوچارت (BitInfoCharts)، میانگین کارمزد تراکنش‌ها در شبکه اتریوم به ۱۰٫۷۳ دلار کاهش یافته است.

در همین حال، آلت کوین شرپا (Altcoin Sherpa)، تحلیل‌گر مشهور حوزه ارزهای دیجیتال، پیش‌بینی می‌کند که در هفته‌های آینده قیمت ETH به ۳ هزار دلار خواهد رسید و عملکرد بهتری در مقایسه با بیت کوین (BTC) از خود نشان خواهد داد. از ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی تاکنون، قیمت اتریوم حدود ۲۵۸ درصد رشد کرده است. این درحالی است که در همان بازه زمانی، بیت کوین با احتساب قیمت فعلی آن در حدود ۵۵ هزار دلار، تنها ۹۰ درصد رشد قیمت داشته است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments