اتریوم رکورد تاریخی خود را شکست! ۴،۳۷۵ دلار!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در تاریخ ۲۱ اکتبر و تنها یک روز پس از رکوردشکنی بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، آلت کوین برتر بازار هم توانست اوج قیمتی جدیدی را در ۴،۳۷۵ دلار به ثبت برساند.

ethereum-hits-new-all-time-high
نمودار کندل یک روزه قیمت اتریوم در صرافی بیت استمپ (Bitstamp).
داده‌های بازار نشان می‌دهند که اتریوم پس از ثبت رکورد تاریخی جدید خود، کمی عقب‌نشینی کرده و در زمان انتشار این خبر در محدوده ۴،۱۳۵ دلار معامله می‌شود. با این حال، در مقیاس زمانی ۲۴ ساعته این ارز دیجیتال همچنان یک رشد ۲٫۵ درصدی را نشان می‌دهد.

در آگوست سال جاری، توسعه‌دهندگان اتریوم طرح بهبود EIP-1559 را اجرا کردند که بر اساس آن، کارمزد پایه تراکنش‌های شبکه اتریوم به جای پرداخت به ماینرها، از گردش خارج شده و سوزانده می‌شود. در نتیجه با ایجاد هر بلاک جدید در شبکه، مقداری ETH برای همیشه از بین می‌رود و با تبدیل اتریوم به یک دارایی ضد تورمی، به افزایش قیمت این ارز دیجیتال کمک می‌کند.

بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط وب‌سایت Ultrasound Money، از زمان اجرای طرح EIP-1559 در تاریخ ۵ آگوست تاکنون، نزدیک به ۵۹۰ هزار واحد ETH سوزانده شده که با توجه به قیمت فعلی این ارز دیجیتال، بیش از ۲٫۴۳۰ میلیارد دلار ارزش دارد.

علاوه بر این، همان‌طور که پیش‌تر هم گزارش شد، ذخایر اتریوم موجود در صرافی‌ها همچنان رو به کاهش است و در سه ماه گذشته، نهنگ‌های دارای کیف پول با موجودی ۱ میلیون تا ۱۰ میلیون واحد ETH، ۱۳٫۹ درصد دیگر از اتریوم‌های در گردش را خریداری کرده‌اند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments