اتریوم هم‌اکنون در بلاکچین آمازون در دسترس است!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

غول فناوری آمازون (Amazon) به تازگی از دسترسی عمومی به اتریوم بر روی بلاکچین مدیریت شده خود خبر داده است.

به گزارش خدمات وب آمازون (AWS)، در حال حاضر کاربران علاوه بر دسترسی به شبکه‌های آزمایشی روپستن (Ropsten) و رینکبی (Rinkeby)، توانایی ارائه نودهای اتریوم و اتصال به شبکه اصلی بلاکچین مدیریت شده آمازون را دارند. این برنامه ادعا می‌کند با رابط‌های کاربردی برنامه‌نویسی (API) استاندارد و متن باز اتریوم، امکان دسترسی ایمن به شبکه و همگام‌سازی با بلاکچین اتریوم را فراهم می‌کند.

آمازون می‌گوید:

بلاکچین مدیریت شده آمازون بر سلامت نودها نظارت می‌کند، نودهای ناسالم را جایگزین می‌کند، به‌روزرسانی نرم افزار اتریوم را به صورت خودکار انجام می‌دهد و دسترس‌پذیری زیرساخت‌های اتریوم مشتریان را بهبود می‌بخشد. علاوه بر برنامه‌های امور مالی غیرمتمرکز (دیفای)، مشتریانی که محصولات تحلیلی مانند ابزار نظارت بر قرارداد هوشمند و نرم افزار تشخیص تقلب می‌سازند نیز می‌توانند از این خدمات قابل توسعه، در دسترس و کاملا مدیریت شده اتریوم بهره‌مند شوند.

خدمات وب آمازون، بلاکچین مدیریت شده خود را در آوریل سال ۲۰۱۹ میلادی راه‌اندازی کرد. آمازون در آن زمان اعلام کرد که مشتریان می‌توانند شبکه‌های بلاکچین را در سازمان‌های خود راه‌اندازی کنند و از چارچوب‌های متن باز مانند اتریوم و هایپرلجر (Hyperledger) استفاده نمایند. این سرویس ادعا می‌کرد که می‌تواند نیاز به تهیه سخت افزار، نصب نرم افزار، ایجاد و مدیریت اعتبارنامه‌ها برای کنترل دسترسی و پیکربندی تنظیمات شبکه را از بین ببرد.

این اقدام درست یک ماه پس از اعلام کناره‌گیری جف بزوس (Jeff Bezos) از سمت مدیر عاملی آمازون در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ میلادی صورت گرفت. اندی جاسی (Andy Jassy)، جایگزین بزوس خواهد شد که در حال حاضر، مدیر عامل خدمات وب آمازون است و بر ارائه محصولات رمزارزی این شرکت نظارت می‌کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments