اتریوم ۲ در شبکه توسعه‌دهندگان ادغام شد!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بن اجینگتون (Ben Edgington)، توسعه‌دهنده و محقق اتریوم، با انتشار توییتی اعلام کرد که اولین پلتفرم قراردادهای هوشمند به نقطه عطف مهمی دست یافته است.

بر اساس آخرین توییت اجینگتون که مالک محصول کلاینت تکو (Teku) است، به‌روزرسانی ادغام (Merge) در شبکه توسعه‌دهندگان اتریوم فعال شده است.

شبکه توسعه‌دهندگان یک شبکه تعامل‌پذیر است که با پیاده‌سازی‌های مختلف اتریوم ۲.۰ تعامل دارد. به این ترتیب، علاقه‌مندان به اتریوم ۲.۰ هم‌اکنون می‌توانند ابزارهای انتقال به اتریوم ۲.۰ را آزمایش کنند.

اجینگتون با به اشتراک‌گذاری لحظات اولیه فعال شدن اتریوم ۲.۰ در شبکه توسعه‌دهندگان، نشان داد که توسعه‌دهندگان اتریوم، از جمله ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، خالق و هم‌بنیانگذار این شبکه، در حال جشن گرفتن این رویداد مهم هستند.

ادغام چیست؟

ادغام یک به‌روزرسانی است که الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) فعلی بلاکچین اتریوم را با الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) جایگزین می‌کند. با فعال‌سازی ادغام، اتریوم ۲.۰ به طور کامل فعال می‌شود و راه برای اجرای شاردینگ (sharding) هموار خواهد شد.

این رویداد بسیار مهم در سه ماهه اول یا دوم سال ۲۰۲۲ میلادی رخ خواهد داد.

همان‌طور که پیش‌تر گزارش شد، توسعه‌دهندگان بنیاد اتریوم اخیراً تاریخ اولین به‌روزرسانی اتریوم ۲.۰ به نام آلتِیر (Altair) را اعلام کردند.

به‌روزرسانی آلتیر که اولین ارتقای شبکه اصلی بیکن چین (Beacon Chain) به شمار می‌رود، قرار است در ایپاک (Epoch- دوره زمانی) ۷۴۲۴۰ و در تاریخ ۲۷ اکتبر اجرا شود.

این به‌روزرسانی منطق اقتصادی اتریوم ۲.۰ را مورد بازنگری قرار می‌دهد و قابلیت لایت کلاینت (light client) را فعال خواهد کرد.

رشد چشمگیر شبکه اتریوم!

داده‌های درون زنجیره‌ای ارائه‌شده توسط شرکت تحلیلی سنتیمنت (Santiment) رشد قابل‌توجهی را در شبکه اتریوم نشان می‌دهند که می‌تواند با افزایش محبوبیت بخش‌های دیفای و توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) مرتبط باشد.

به گزارش سنتیمنت، جهش عظیمی در نمودار رشد شبکه اتریوم صورت گرفته و ۱۵۵،۲۳۰ آدرس جدید تنها در یک روز در این شبکه ثبت شده است. این بالاترین تعداد آدرس ایجادشده در یک روز از تاریخ ۱۸ ماه می است. تحلیلگران، افزایش زیاد تعداد کاربران شبکه اتریوم را به عنوان یک سیگنال صعودی قوی تلقی می‌کنند؛ چراکه افزایش تعداد کاربران فعال در شبکه به معنای افزایش تعداد تراکنش‌ها و کارمزدها است.

ethereum-2-0-merge-finally-activated
رشد چشمگیر تعداد آدرس‌‌های ثبت‌شده در شبکه اتریوم در یک روز
به گفته تحلیلگران، رشد شبکه اتریوم به احتمال زیاد با رشد صنعت دیفای مرتبط است. بر اساس داده‌های منتشرشده، ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده در بخش دیفای به رکورد تاریخی جدیدی در ۲۱۰ میلیارد دلار دست یافته است. علاوه بر دیفای، صنعت توکن‌های NFT نیز دوباره با افزایش حجم معاملات مواجه است.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments