در آستانه هاردفورک لندن، قیمت اتریوم/بیت کوین می‌تواند تا ۴۰ درصد افزایش یابد!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

مایکل ون ده پوپه (Michaël van de Poppe)، تحلیلگر بازار، معتقد است که با نزدیک شدن به زمان اجرای هارد فورک لندن، احتمال رشد ۴۰ درصدی قیمت اتریوم (ETH) نسبت به قیمت بیت کوین (BTC) وجود دارد.

ون ده پوپه پیش‌بینی می‌کند به زودی قیمت جفت ارز ETH/BTC از محدوده ۰٫۰۶-۰٫۰۵ بیت کوین به ۰٫۰۷ بیت کوین خواهد رسید.

این تحلیلگر تکنیکال، پیش‌بینی صعودی خود را بر اساس سطح حمایتی این جفت ارز در ۰٫۰۶۳ بیت کوین انجام داده است. این سطح قیمت در حفظ روند صعودی ETH/BTC در اواسط ماه می سال جاری نقش بسیار مهمی داشت و در روند صعودی این جفت ارز در اوایل ماه می سال ۲۰۲۰ میلادی نیز به عنوان یک سطح حمایتی پرقدرت عمل کرد.

ون ده پوپه می‌گوید:

اتریوم در حال رقابت با جفت بیت کوین است. نمودار قیمت این جفت ارز به زیبایی از سطح ۰٫۰۶۳ بیت کوین عبور کرده و در حال پیشروی به سمت بالا است. تا زمانی که سطح ۰٫۰۶۳ بیت کوین حفظ شود، انتظار صعود تا ۰٫۰۷۵ بیت کوین را دارم.

eth-price-can-gain-40-on-btc
نمودار کندل یک روزه قیمت جفت ارز اتریوم/بیت کوین.

این پیش‌بینی صعودی درست در حالی منتشر شد که جفت ارز ETH/BTC از پایین‌ترین سطح خود در تاریخ ۲۷ ژوئن یعنی ۰٫۰۵۵۲ بیت کوین، حدود ۲۱٫۲۸ درصد رشد داشت. این نشان می‌دهد که بیشتر معامله‌گران ترجیح می‌دهند با تبدیل بیت کوین‌های خود به اتریوم، فرصت‌ها در بازار اتریوم را از دست ندهند. داده‌های بازار نشان می‌دهند که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، قیمت اتریوم بیش از ۱۶۰ درصد در برابر بیت کوین رشد کرده است.

این روند صعودی، ناشی از خوش‌بینی‌ها پیرامون انتقال الگوریتم اجماع شبکه اتریوم از مدل اثبات کار (PoW) به مدل مقیاس‌پذیرتر و ارزان‌تر اثبات سهام (PoS) است. توسعه‌دهندگان در فاز اول این پروژه – فاز صفر یا بیکن چین (Beacon Chain) – که در دسامبر سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد، یک معماری شبکه به اصطلاح شارشده (sharded) را در بلاکچین اتریوم معرفی کردند.

شاردینگ (Sharding) یک تکنیک مقیاس‌پذیری است که شبکه اتریوم را به گروه‌های مختلف تقسیم می‌کند (اصطلاحاً شارد می‌کند). سپس، به هر گروه یک نود اختصاص می‌یابد. این نودها باید شاردهای مربوط به خود را کنترل و اعتبارسنجی کنند. در نتیجه، دیگر نیازی به تایید تمامی نودها برای اعتبارسنجی هر تراکنش نیست.

مرحله بعدی که اتریوم را به الگوریتم اثبات سهام نزدیک‌تر می‌کند، اجرای طرح بهبود پیشنهادی EIP-1559 است که به آن هارد فورک لندن نیز می‌گویند. انتظار می‌رود که با اجرای این طرح، مشکل کارمزدهای بالا در بلاکچین اتریوم حل شود. همچنین، این طرح با سوزاندن کارمزد پایه شبکه، ETH را به یک رمزارز ضد تورمی تبدیل خواهد کرد.

داده‌های جدید منتشرشده توسط شرکت تحلیلی کریپتوکوانت (CryptoQuant) نشان می‌دهند که ذخایر اتریوم در صرافی‌ها به کمترین میزان خود در دو و نیم سال گذشته رسیده است.
eth-price-can-gain-40-on-btc
تعداد اتریوم‌های ذخیره‌شده در صرافی‌ها.
به گفته تحلیلگران، کاهش اتریوم در صرافی‌ها سیگنال مثبتی است که از اعتماد سرمایه‌گذاران به آینده این شبکه بلاکچینی خبر می‌دهد.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments