دستیابی به ۶،۵۰۰ دلار، هدف اتریوم در سه ماهه پایانی سال!

زمان مطالعه: 4 دقیقه

در سال جاری میلادی، قیمت اتریوم (ETH)، ارز دیجیتال اختصاصی بلاکچین اتریوم بیش از ۴۱۵ درصد رشد داشته و به بیش از ۳،۸۰۰ دلار رسیده است.

اما این به معنای پایان راه آلت کوین برتر بازار نیست. به گفته تحلیلگران، دو الگوی صعودی که در نمودار قیمتی اتریوم در حال شکل‌گیری هستند، محدوده قیمتی ۶،۲۰۰ دلار تا ۶،۵۰۰ دلار را به عنوان هدف سه ماهه پایانی سال این ارز دیجیتال نشان می‌دهند.

غلبه بر مقاومت ۴ هزار دلاری!

غلبه بر سطح روانی ۴ هزار دلار که به عنوان یک خط روند مقاومتی برای الگوهای مثلث صعودی (ascending triangle) پنج ماهه و فنجان و دسته (cup and handle) عمل می‌کند، می‌تواند آغازگر رالی صعودی بعدی اتریوم باشد.

به طور دقیق‌تر، سطح ۶،۲۵۰ دلار می‌تواند هدف الگوی مثلث صعودی باشد که با اندازه‌گیری بیشترین فاصله بین خطوط افقی و بالارونده آن و اضافه کردن این رقم به سطح مقاومتی ۴ هزار دلار، محاسبه شده است.

eth-can-reach-6-5k-in-q4
نمودار کندل روزانه قیمت اتریوم به همراه الگوهای مثلث صعودی (مشکی) و فنجان و دسته (آبی).

در این صورت، قیمت اتریوم حدود ۶۴ درصد رشد خواهد داشت.

در همین حال، الگوی فنجان و دسته که میزان موفقیت آن کمی کمتر از الگوی مثلث صعودی است، هدف ۶،۵۵۰ دلاری را برای اتریوم تعیین کرده که نشان‌دهنده رشد بیش از ۷۰ درصدی قیمت این ارز دیجیتال در مقایسه با سطوح فعلی است.

الگوی فنجان و دسته یک الگوی ادامه‌دهنده صعودی است که یک قسمت پایینی گرد و یک کانال نزولی را شامل می‌شود. هدف سودِ ساختار این الگو معمولاً برابر با حداکثر ارتفاع فنجان است.

اثر همبستگی بیت کوین-اتریوم

یکی دیگر از کاتالیزورهای صعودی اتریوم، رونق سراسری بازار کریپتو به رهبری بیت کوین به دنبال تأیید اولین صندوق قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا است.

به گزارش پلتفرم کریپتوواچ (CryptoWatch)، ضریب همبستگی ۳۰ روزه بین بیت کوین و اتریوم نزدیک به ۰٫۸۹ است.

خبرنامه رمزارزی اکوینومتریکس (Ecoinometrics) با اشاره به این رابطه مثبت، به مقایسه روند قیمتی بیت کوین و اتریوم پس از هاوینگ بیت کوین – یک رویداد از پیش برنامه‌ریزی شده که نرخ صدور BTC را هر چهار سال به نصف کاهش می‎دهد، در حالی که میزان عرضه آن در ۲۱ میلیون واحد ثابت می‌ماند – پرداخته است.

اکوینومتریکس واکنش‌های قیمتی بیت کوین و اتریوم را نسبت به دو هاوینگ قبلی مورد مطالعه قرار داده و از نتایج به دست آمده برای پیش‌بینی قیمت این دو ارز دیجیتال پس از هاوینگ دوم – که در ۱۱ می سال ۲۰۲۰ میلادی انجام شد – استفاده کرده است. این تیم پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت کوین تا اواخر نوامبر سال جاری، ۲۹٫۵ برابر افزایش یابد و به ۲۵۳،۸۰۰ دلار برسد.

eth-can-reach-6-5k-in-q4
مقایسه روند قیمتی بیت کوین و اتریوم پس از هاوینگ دوم.

به طور مشابه، اکوینومتریکس افزایش قیمت ۱۲۰ برابری را نیز برای اتریوم پیش‌بینی می‌کند که در همان بازه زمانی، قیمت این ارز دیجیتال را به ۲۲،۳۰۰ دلار می‌رساند.

کاهش عرضه ETH همچنان ادامه دارد!

یکی از مهم‌ترین کاتالیزورهای صعودی اتریوم، کاهش مداوم عرضه آن است.

تعداد کل اتریوم‌های واریزشده به قرارداد هوشمند اتریوم ۲.۰ در تاریخ ۱ اکتبر به بالاترین حد خود در حدود ۷٫۹۸ میلیون واحد ETH رسید. این توکن‌ها برای یک سال یا بیشتر قفل‌شده/غیرقابل انتقال باقی می‌مانند.

eth-can-reach-6-5k-in-q
ارزش کل اتریوم‌های قفل‌ شده در قرارداد اتریوم ۲.۰.

در همین حال، تعداد کل اتریوم‌های موجود در صرافی‌های رمزارزی همچنان در پایین‌ترین سطح خود باقی مانده است. به گزارش شرکت کریپتوکوانت (CryptoQuant)، کل اتریوم‌های موجود در صرافی‌ها رو دوشنبه ۱۸٫۱۸۷ میلیون واحد بوده که افت قابل‌توجهی را در یک سال اخیر نشان می‌دهد.

eth-can-reach-6-5k-in-q
ذخایر اتریوم موجود در صرافی‌های رمزارزی.

علاوه بر این، پلتفرم ردیابی سنتیمنت (Santiment) از افزایش آدرس‌های جدید اتریوم در هفته گذشته و همچنین، ثبت رکورد ۶۴٫۵ میلیون کیف پول غیرصفر ETH خبر داده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments