اتریوم یک گام دیگر به راه‌اندازی اتریوم۲ نزدیک‌تر می‌شود!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

انتقال شبکه اتریوم به یک مدل مقیاس‌پذیر و مبتنی بر الگوریتم اجماع اثبات سهام همچنان ادامه دارد و اولین به‌روزرسانی شبکه اصلی بیکن چین (Beacon Chain) برای اواخر ماه اکتبر برنامه‌ریزی شده است.

به گفته دنی رایان (Danny Ryan)، محقق بنیاد اتریوم، به‌روزرسانی آلتِیر (Altair) که اولین ارتقای شبکه اصلی بیکن چین به شمار می‌رود، قرار است در ایپاک (Epoch- دوره زمانی) ۷۴۲۴۰ و در تاریخ ۲۷ اکتبر اجرا شود.

رایان در این رابطه می‌گوید:

این به‌روزرسانی پشتیبانی از لایت کلاینت‌ها را برای اجماع اصلی به ارمغان می‌آورد، اصول حسابرسی تشویقی در بیکن چین را شفاف‌تر می‌کند، برخی از مشکلات مربوط به مشوق‌های اعتبارسنج‌ها را برطرف کرده و پارامترهای مجازات را مطابق با طرح EIP-2982 تنظیم می‌کند.

طرح بهبود پیشنهادی EIP-2982 پارامترهای تنبیهی را معرفی می‌کند تا با استفاده از آنها، از ایمن بودن پروتکل اثبات سهام از لحاظ اقتصادی اطمینان حاصل شود. جریمه عدم فعالیت (Inactivity leak) و اسلشینگ (slashing) یا جریمه کاهش سهم، دو مجازات پیشنهادی در این طرح هستند.

یکی دیگر از استخرهای استخراج اتریوم تعطیل شد!

بی پول (BeePool)، چهارمین استخر بزرگ استخراج اتریوم که در چین مستقر است، اعلام کرد که به دلیل ممنوعیت معاملات ارزهای دیجیتال و سرکوب ماینرها توسط دولت چین، فعالیت خود را متوقف می‌کند.

بر اساس اطلاعیه این استخر، ثبت‌نام کاربران جدید و افزودن حساب‌های فرعی برای کاربران فعلی بلافاصله متوقف شده و انتظار می‌رود که تمام سرورهای دسترسی به این استخر ماینینگ تا تاریخ ۱۵ اکتبر فعالیت خود را متوقف کنند.

این اطلاعیه تنها یک روز پس از انتشار اخبار مبنی بر توقف فعالیت اسپارک پول (SparkPool)، دومین استخر استخراج بزرگ اتریوم تا پایان ماه جاری به دلایل مشابه، منتشر شد.

بی پول و اسپارک پول در مجموع بیش از یک چهارم هش ریت شبکه اتریوم را در اختیار دارند.

در پی ممنوعیت فعالیت ماینرها در چین، رسانه‌های محلی گزارش دادند که مقامات منطقه خودمختار مغولستان داخلی ۱۰ هزار دستگاه استخراج اتریوم را از یک انبار توقیف کرده‌اند.

سرکوب معادن استخراج ارزهای دیجیتال و به ویژه اتریوم باعث شد که قیمت ارز دیجیتال ETH دیروز به زیر سطح ۳ هزار دلار سقوط کرده و تا ۲،۸۶۰ دلار کاهش یابد.

با این حال، در زمان انتشار این خبر، اتریوم توانسته کمی از ضررهای خود را جبران کند و قیمت این ارز دیجیتال به ۲،۹۳۴ دلار رسیده است.
eth-2-0-moves-closer-to-fruition
نمودار کندل ۴ ساعته قیمت ارز دیجیتال اتریوم در صرافی بیت استمپ (Bitstamp).

اگرچه استخراج اتریوم در کل کار سودآوری است، اما فرایند سوزاندن کارمزدها که در نتیجه هارد فورک لندن اتریوم اجرا شد، سود این کار را کاهش داده و ماینرها پاداش کمتری برای استخراج هر بلاک دریافت می‌کنند.

انتظار می‌رود که با اجرای مرحله بعدی به‌روزرسانی بلاکچین اتریوم به اتریوم ۲.۰ که برای اواخر ماه اکتبر برنامه‌ریزی شده است، ماینرهای اثبات کار اتریوم بیشتر به حاشیه رانده شوند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

3 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

سلام وقت بخیر.
بنده میخواهم با GPUریک استخراج اتریون راه اندازی کنم. بنابر این اخبار اتریون دیگه داره تعطیل میشه حال اگر راه اندازی کنم اتریون تعطیل شود .روی کویین ها دیگر تا چه تاریخ میشود حساب کرد؟ . لطفا یه فرد دانا کامل بنده رو نسبت به بازار ماین راهنمایی کند .تشکر

سلام ی سوال داشتم من چند روز میخوام ریگ اتریوم بخرم موندم بخرم یا ن میشه راهنمایی کنید

سلام . این مقاله (https://ramzarz.news/miner-buying-guide/) رو مطالعه کنید اطلاعات بسیار مفیدی بهتون میده . هر جا اشکال داشتین بپرسین راهنمایی تون می کنیم.