رشد ۸۰۰ درصدی توکن انجین در یک ماه گذشته! | علت چیست؟

زمان مطالعه: 5 دقیقه

در ماه‌های گذشته، موضوع توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) و داستان رکوردشکنی فروش هنرهای دیجیتال به طور مرتب در رسانه‌های خبری مطرح شده است.
یکی از پروژه‌هایی که برای بهره‌گیری از این روند رو به رشد از سال‌ها قبل آماده بوده، انجین کوین (ENJ) است. ویتک رادومسکی (Witek Radomski)، هم‌بنیانگذار انجین در توسعه استاندارد توکن ERC-1155 نقش داشته است؛ استانداردی که ایجاد NFTها را در شبکه اتریوم امکان‌پذیر می‌کند.
داده‌های بازار نشان می‌دهند که قیمت توکن ENJ در یک ماه گذشته ۸۰۰ درصد رشد داشته و به لطف افزایش روزافزون حجم معاملاتی آن، از پایین‌ترین سطح در ۰٫۳۴ دلار در تاریخ ۲۳ فوریه به بالاترین رقم تاریخی خود در ۳٫۰۹ دلار در تاریخ ۱۵ مارس رسیده است.

نمودار کندل ۱ روزه قیمت توکن انجین (ENJ).

به گفته تحلیل‌گران، سه دلیل اصلی در رشد چشمگیر توکن انجین نقش داشته‌اند؛ معرفی راه‌حل مقیاس گذاری اتریوم به نام جامپ نت (JumpNet)، افزایش حجم معاملاتی این توکن به دلیل لیست شدن در صرافی‌های مختلف و رشد روزافزون بخش NFT.

کارمزدهای کمتر برای تراکنش‌های NFT!

حرکت رو به رشد پروژه انجین در اوایل ماه مارس و به دنبال معرفی جامپ نت آغاز شد. جامپ نت، نسخه خصوصی بلاکچین اتریوم است که از الگوریتم اجماع گواه اثبات اعتبار (PoA) برای تایید فوری و بدون کارمزد گس (gas) تراکنش‌های درون زنجیره‌ای استفاده می‌کند.
در ۶ ماه گذشته، افزایش کارمزد تراکنش‌ها به دلیل افزایش استفاده از شبکه اتریوم توسط پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (دیفای) و افزایش محبوبیت NFTها، یکی از بزرگترین چالش‌های جامعه ارزهای دیجیتال بوده است.
جامپ نت که قرار است در تاریخ ۶ آوریل راه‌اندازی شود، قصد دارد این مشکل را برای بخش NFTها حل کند. به این ترتیب، کاربران خواهند توانست به صورت رایگان توکن‌های انجین کوین و ERC-1155 را ارسال و دریافت کرده و همچنین، توکن‌های ERC-1155 را بدون هیچ هزینه‌ای ضرب، معامله و توزیع کنند.
انجین همچنین در آینده برنامه‌هایی برای ادغام با افینیتی (Efinity) دارد؛ یک بلاکچین غیرمتمرکز برای NFTها که از ویژگی‌ها و دارایی‌های رمزارزی نسل جدید سایر بلاکچین‌ها پشتیبانی می‌کند. به گفته توسعه‌دهندگان، این امر به قابلیت همکاری چند زنجیره کمک کرده و به دارندگان NFTها در هر بلاکچینی اجازه می‌دهد تا برای بهره‌مندی از تراکنش‌های رایگان، از شبکه جامپ نت استفاده کنند.

افزایش کاربران با لیست شدن در صرافی‌های مختلف!

عامل دوم در رشد انجین کوین، لیست شدن آن در برخی از صرافی‌های رمزارزی است. این امر باعث افزایش حجم معاملات، فعالیت‌های درون زنجیره‌ای و آدرس‌های فعال توکن انجین (ENJ) شده است.

تعداد آدرس‌های فعال توکن انجین (ENJ).

لیست شدن توکن انجین در صرافی‌ها در اواخر ماه فوریه و با اضافه شدن جفت ارزهای معاملاتی آن در کریپتو دات کام (Crypto.com) و اف تی ایکس (FTX) آغاز شد. به دنبال آن، قیمت این توکن شروع به افزایش کرد.
پس از آن، اضافه شدن به استخر نقدینگی بنکور (BNT) و لیست شدن در صرافی‌های هوبی گلوبال (Huobi Global)، اوکی اکس (OKEx) و جمینی (Gemini)، از دیگر همکاری‌های قابل توجهی بود که در ماه مارس اتفاق افتاد.

رشد روزافزون NFTها!

عامل سومی که باعث رشد سهموی قیمت توکن انجین در ماه مارس شد، افزایش محبوبیت NFTها در محافل هنری و بخش تجاری است. این امر بر مشارکت‌های جدید پروژه انجین کوین تاثیر به‌سزایی داشته و توجه بیشتری را به این پروژه جلب کرده است.
ایج آف راست (Age of Rust)، د سیکس دراگونز (The Six Dragons)، لودنا پروتکل (Ludena Protocol) و همچنین، گیم تاک تاک (GameTalkTalk)، یک برنامه اجتماعی بازی محور مستقر در کره جنوبی، از جمله پروژه‌هایی هستند که همکاری‌ خود را با انجین کوین اعلام کرده‌اند.
شاخص VORTECSTM، یکی از ابزارهای اختصاصی کوین تلگراف (Cointelegraph)، در تاریخ ۲۸ فوریه و قبل از افزایش قیمت توکن انجین در ماه مارس، چشم‌انداز صعودی را برای ENJ پیش‌بینی کرده بود. این شاخص، با استفاده از داده‌هایی همچون احساسات بازار، حجم معاملاتی، تغییرات اخیر قیمت و فعالیت توییتر، به مقایسه الگوریتمی شرایط تاریخی و فعلی بازار می‌پردازد.

شاخص VORTECSTM (سبز) و قیمت توکن انجین.

همان‌طور که در نمودار بالا مشاهده می‌شود، شاخص VORTECSTM برای توکن ENJ چند ساعت قبل از شروع روند صعودی آن، به محدوده سبز صعود کرده و به سطح ۶۷ رسیده است.
پس از سقوط شاخص VORTECSTM این توکن به سطح ۳۱ در تاریخ ۳ مارس، این شاخص مجددا یک روند صعودی به خود گرفت و به ۸۹ رسید. چند روز بعد، توکن انجین بالاترین رکورد تاریخی خود را در ۳٫۰۹ دلار ثبت کرد.
پذیرش روزافزون توکن‌های غیر قابل تعویض و وعده ایجاد یک محیط بدون کارمزد برای NFTها، انجین کوین را در موقعیت خوبی قرار داده است تا رشد بیشتری را در بازار صعودی فعلی تجربه کند.
از سوی دیگر، با توجه به گسترش مفهوم توکنیزه شدن به بخش‌هایی مانند املاک و مستغلات و اسناد تاریخی، پروژه‌هایی که یک اکوسیستم NFT کاربرپسند را ارائه دهند، می‌توانند در آینده به عناصر اصلی این صنعت در حال توسعه تبدیل شوند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments