برای اولین بار در جهان| بیت کوین به عنوان ارز قانونی السالوادور پذیرفته شد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

لایحه پیشنهادی نجیب ابوکیله (Nayib Bukele)، رئیس جمهور السالوادور، مبنی بر پذیرش بیت کوین (BTC) به عنوان ارز رسمی و قانونی این کشور، با اکثریت قاطع آرا در کنگره این کشور تصویب شد.

ابوکیله در جدیدترین گفتگوی خود اعلام کرد که امشب یا فردا صبح این قانون تاریخی را امضا خواهد کرد. وی با بیان این‌که به دولت ۹۰ روز برای ایجاد زیرساخت‌ها فرصت داده است، گفت که این قانون بلافاصله اجرایی خواهد شد.

به گفته ابوکیله، بر اساس این قانون پذیرش بیت کوین برای همه کسب و کارها در السالوادور اجباری است و در این کشور، بیت کوین همانند دلار آمریکا به صورت قانونی مبادله و استفاده خواهد شد. دولت السالوادور یک کیف پول رسمی را نیز برای بیت کوین منتشر خواهد کرد، اما استفاده از آن اجباری نخواهد بود. دولت همچنین قصد دارد ۱۵۰ میلیون دلار معادل بیت کوین را در صندوق تراست بانک توسعه خود نگه دارد تا به این صورت، ریسک‌های احتمالی برای کسب و کارها را کاهش دهد.

اقامت دائم السالوادور نیز برای کسانی که ۳ واحد BTC در این کشور سرمایه‌گذاری کنند، در نظر گرفته شده است. در این میان، ابوکیله اظهار داشت که به استخراج بیت کوین فکر نکرده، اما با ایده استخراج بیت کوین با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر موافق است.

علاوه بر این‌ها، دولت السالوادور آموزش و سازوکارهایی را نیز برای کمک به شهروندان ناآشنا با بیت کوین فراهم خواهد کرد؛ چراکه بسیاری از افراد باید نحوه استفاده از دارایی دیجیتال را بیاموزند.

لایحه پذیرش قانونی بیت کوین که در ابتدا توسط ابوکیله پیشنهاد شد، شور و شوق بسیاری از سیاستمداران سراسر آمریکای لاتین را برانگیخت. در حال حاضر، بسیاری از این سیاستمداران یا لایحه‌های پیشنهادی خود در مورد پذیرش ارزهای دیجیتال را ارائه کرده‌اند و یا در حمایت از بیت کوین به جنبش چشم لیزری‌ها پیوسته‌اند.

در تاریخ ۷ ژوئن، کارلیتوس رجالا (Carlitos Rejala)، نماینده مجلس پاراگوئه، به جنبش چشم لیزری‌ها پیوست و اعلام کرد که بیانیه خود در مورد بیت کوین را اواخر هفته جاری منتشر خواهد کرد.

روز بعد، ادواردو مورات هینوجوسا (Eduardo Murat Hinojosa)، سناتور مکزیکی نیز اعلام کرد که قصد دارد یک چارچوب قانونی برای پذیرش ارزهای دیجیتال را به مجلس مکزیک ارائه دهد.

در همان روز، گابریل سیلوا (Gabriel Silva)، یکی از نمایندگان کنگره پاناما نیز اظهار داشت که قصد دارد لایحه حمایت از ارزهای دیجیتال را به مجلس این کشور ارائه دهد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments