تاثیر جدید ایلان ماسک بر بازار رمزارزها!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بازار ارزهای دیجیتال بسیار آشفته شده، تغییری که بعد از نشاط و فعالیت گسترده ابتدای سال رخ داده است. یکی از مهمترین افرادی که در سه ماهه اول 2021 باعث افزایش فعالیت و نشاط بازار کریپتو شد، پدر دوج‌کوین، ایلان ماسک (Elon Musk) معروف بود. عشق و علاقه ناگهانی او به بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال باعث شد که قیمت ها سر به فلک بکشند ولی به محض اینکه لحن و نظر خود را نسبت به این حوزه تغییر داد، روند و جو بازار هم تغییر کرد.

اما حالا مدیر عامل و مؤسس شرکت های موفق تسلا و Space X، به عنوان شخصیت برتر سال 2021 به کاور مجله Times راه یافته است. ولی این می‌تواند نشان‌دهنده این واقعیت باشد که پایان دوره صعود و نشاط بازار نزدیک است و حتی همین حالا هم به پایان رسیده است.

انتخاب ایلان ماسک به عنوان شخصیت برتر سال

بیت کوین و ارزهای دیجیتال در مدت نسبتاً کوتاهی که سر زبان ها افتاده‌اند، با بسیاری از حباب های دیگری مثل دات کام و اقتصاد گل لاله مقایسه شده‌اند.

می‌توان گفت که حوزه ارزهای دیجیتال همانند سهام شرکت‌های تکنولوژی ده دهه اخیر در حباب قرار نگرفته‌اند، زیرا ارزش بازار این حوزه بعد از هر کاهش دوباره روند صعودی خود را پیش گرفته است، ولی با توجه به زمان‌بندی بد قرارگیری ایلان ماسک در کاور مجله Time، می توان آن را با حباب دات کام مقایسه کرد و انتظار ترکیدن این حباب در آینده نزدیک را داشت.

مجله Time ایلان ماسک را به عنوان شخصیت برتر سال 2021 معرفی می‌کند؛ که این عنوان در سال های اخیر به اشخاصی مثل: کاملا هریس، مارک زاکربرگ، باراک اوباما و جف بزوس اعطا شده است.

اما نکته مهم در این بین، انتخاب مدیر عامل آمازون، یعنی جف بزوس و ترکیدن حباب دات کام بعد از آن است که می‌توان نشان‌دهنده پایان دوره کریپتو باشد.

Elon Musk Time Magazine Cover Predict

حباب دات کام: پیش درآمدی به قله چرخه کریپتو

در دسامبر سال 1999، مؤسس فروشگاه آنلاین آمازون، جف بزوس، به عنوان شخصیت برتر سال در کاور مجله Time قرار گرفت. سه ماه بعد و در مارس 2000، حباب دات کام ترکید.

مقایسه حباب سهام شرکت‌های اینترنت محور با ارزش کل بازار کریپتو می‌تواند خط سیر مشابهی را ایجاد کند که ممکن است (یا نیست) خبر از پایان این دوره بدهد. حتی اگر مثل حباب دات کام، جو کنونی بازار در دسامبر به نگهداری از دارایی سوق داده شود، قله‌ای که در مارس 2021 ایجاد شد، می تواند منجر به اصلاحی در قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر شود که تاکنون سابقه نداشته است.

ولی این فقط زمانی خود را نشان می دهد که قله در حال حاضر ایجاد نشده باشد. در حال حاضر بیت کوین، مسیر نزولی خود را شروع کرده و در حال حرکت به سمت 46000 دلار است. سطوح بالای نمودار هم نشان می‌دهد که حتی اگر قیمت در سطوح کنونی باقی بماند، تا چه حد می توان انتظار بازگشت قیمت را داشت.

بازار صعودی همواره در اوج سرخوشی به پایان می‌رسد و حالا که بازار در ترس کامل فرو رفته، جو کنونی با حباب دات کام همخوانی ندارد. نشانگر معروف «مجله Time» تأثیری تأخیردار دارد، زیرا محتوا به ماه‌های تولیدی اشاره می‌کند که پیش روی تاریخ انتشار است. حال سوال اینجاست که آیا این می‌تواند به معنای آن باشد که قله آپریل و تیتر شدن نام ایلان ماسک در خبرها همان اوج سرخوشی بوده باشد؟ یا هنوز بازار کریپتو به چنین مرحله‌ای نرسیده و اوج سرخوشی را به خود ندیده است؟

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

دوره کریپتو تازه شروع شده صد در صد از اول تا آخرش رو در اشتباهی