ایلان ماسک: هیچ‌کدام از بیت کوین‌های خود را نفروخته‌ام!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به دنبال انتشار اخبار مربوط به فروش بخشی از بیت کوین‌های شرکت خودروسازی تسلا (Tesla)، ایلان ماسک (Elon Musk)، کارآفرین و میلیاردر معروف و مدیر عامل این شرکت، با انتشار پستی در توییتر خود به جامعه ارزهای دیجیتال اطمینان خاطر داد که هیچ‌کدام از بیت کوین‌های شخصی خود را نفروخته است.

اظهارات ماسک در پاسخ به اتهامات دیو پورتنوی (Dave Portnoy)، چهره مشهور توییتر و بنیان‌گذار بارستول اسپورتز (Barstool Sports)، منتشر شده است. پورتنوی اخیرا گفته بود که مدیر عامل تسلا از طریق پامپ و دامپ مهندسی‌شده قیمت بیت کوین با توییت‌های خود و حمایت از این ارز دیجیتال، سود قابل‌توجهی را به دست آورده است.

ماسک با رد ادعای پورتنوی اظهار داشت:

تسلا ۱۰ درصد از دارایی‌های خود را برای اثبات نقدینگی بیت کوین به عنوان جایگزینی برای پول نقد در ترازنامه خود فروخته است.

و افزود:

من هیچ‌کدام از بیت کوین‌های شخصی خود را نفروخته‌ام.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، شرکت تسلا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ میلادی بخشی از دارایی‌های بیت کوین خود را فروخته و از این طریق، سود خالص ۲۷۲ میلیون دلاری کسب کرده است.

در فوریه سال جاری، این شرکت پس از افشای خرید استراتژیک ۱٫۵ میلیارد دلار بیت کوین به ارزش ۷٫۷ درصد از سرمایه نقدی ناخالص خود، باعث صعودی شدن بازار ارزهای دیجیتال شد.

در همان ماه، تسلا همچنین اعلام کرد که پذیرش پرداخت‌ از طریق بیت کوین برای خودروهای خود را آغاز می‌کند و تأکید کرد که این وجوه را به جای تبدیل به پول نقد، به صورت بیت کوین ذخیره خواهد کرد.

ایلان ماسک معمولا از افشای میزان دقیق سرمایه‌گذاری شخصی خود در بیت کوین خودداری می‌کند، اما آخرین توییت او نشان می‌دهد که تمایلی به فروش بیت کوین‌های خود ندارد.

در زمان انتشار این خبر، بیت کوین با ۳ درصد رشد در ۲۴ ساعت گذشته، با قیمت ۵۴،۹۴۲ دلار معامله می‌شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments