علت رشد ۲۵ درصدی پولکادات!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در اوایل پاییز سال 2021، ارزهای دیجیتال کاردانو و سولانا، توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده و برای گرفتن جایگاه فعلی اتریوم در میان ارزهای دیجیتال، تلاش زیادی کردند. اما حالا به نظر می‌رسد که ارز دیجیتال DOT ​​Polkadot، کنترل بازی را به دست گرفته و به رقابت با اتریوم می‌رود.

قیمت ارز دیجیتال DOT، امروز افزایش 25 درصدی داشته و بعد از رشد 36 درصدی هفته گذشته، قیمت آن حالا به 42 دلار رسیده است. به نظر می‌رسد که این افزایش قیمت، بی‌ارتباط با خبر راه‌اندازی پروژه‌ای به نام «پاراچین» نیست؛ خبری که بعد از 5 سال توسعه شرکت Parity Technologies (تیم مهندسی پشت Polkadot) اعلام شد.

پاراچین (Parachains) در واقع بلاک‌چین‌های محلی هستند که در کنار بلاک‌چین اصلی، برای افزایش امنیت و اعتبارسنجی تراکنش‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرند. توکن DOT رمزارز اختصاصی است که به صاحبان خود حق رأی داده و برای افزایش امنیت شبکه، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیتر ماوریک، سرپرست امور عمومی فناوری های برابر، بیان کرده است:

پیشنهاد راه‌اندازی پاراچین در پولکادات یک گام بزرگ برای صنعت است.

پیش از برای رفع مشکلات مربوط به بلاک‌چین، از فناوری‌های لایه 2، مانند شبکه لایتینگ برای بیت‌کوین و Polygon برای اتریوم استفاده شده بود. فناوری‌هایی که با جداکردن بخشی از تراکنش‌ها از بلاک‌چین اصلی، سرعت شبکه را تا حدودی بهبود داده و مقیاس‌پذیری را بهتر کرده‌اند.
اما Polkadot از فناوری لایه صفر استفاده می‌کند؛ فناوری که با ترکیب چند بلاک‌چین، عملکرد و کارایی شبکه را بهبود می‌بخشد. Polkadot حاصل همکاری و ایده‌پردازی Gavin Wood و Robert Habermeier بنیان‌گذار Ethereum است که هر دو نقش کلیدی را در توسعه Parity ایفا می‌کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

وقت بخیر
اگه قبل از اینکه این اتفاق بیوفته ( زمزمه ایجاد تغییر)
رو هم اطلاع رسانی کنید
عالی میشه