انتقاد ایلان ماسک از توزیع دوج کوین| قیمت دوج کوین ۲۳ درصد کاهش یافت!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در تاریخ ۱۵ فوریه، قیمت دوج کوین (DOGE) پس از انتقاد ایلان ماسک (Elon Musk) از توزیع بسیار نابرابر این ارز دیجیتال و درخواست از دارندگان بزرگ دوج کوین برای فروش دارایی‌های خود، در عرض چند ساعت ۲۳ درصد سقوط کرد.
دوج کوین یکی از نابرابرترین توزیع‌ها را در دنیای ارزهای دیجیتال دارد. به طوری که، ۲۸٫۷ درصد از دوج کوین‌های موجود تنها توسط یک نفر نگهداری می‌شود و 12 دارنده برتر این ارز دیجیتال، تقریبا ۵۰ از عرضه آن را در اختیار دارند.
در توئیت ایلان ماسک آمده است:

اگر دارندگان بزرگ دوج کوین بیشتر کوین‌های خود را بفروشند، از پشتیبانی کامل من برخوردار خواهند شد. تمرکز بیش از حد، تنها مشکل واقعی دوج کوین است.

بعد از انتشار این توئیت، قیمت دوج کوین با ۲۳ درصد کاهش، از ۰٫۰۶۳ دلار به ۰٫۰۴۸ دلار سقوط کرد. در حالی که پیش از این، توئیت‌های ایلان ماسک باعث افزایش قیمت ارزهای دیجیتال، از جمله دوج کوین شده بود، اما نقش وی در افت روز دوشنبه زیاد آشکار نیست؛ چون همزمان ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال نیز بیش از ۱۰۵ میلیارد دلار کاهش یافته است.

وضعیت قرمز بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته.

کاهش بیش از ۲۰ درصدی قیمت یک کوین در طول ۲۴ ساعت، در بازار ارزهای دیجیتال امری رایج است. پیش از این، سایر آلت کوین‌ها نیز چنین اصلاح قیمت شدیدی را تجربه کرده بودند. تحلیل‌گران معتقدند که این امر، ناشی از ثبت یک رکورد تاریخی جدید توسط بیت کوین (BTC) است که باعث خروج سرمایه از بازار آلت کوین‌ها شده است.
محاسبه توزیع دقیق یک ارز دیجیتال، ممکن است دشوار باشد؛ چون بلاکچین‌های عمومی وابسته به نام مستعار و عمدتا ناشناس هستند. اما داده‌های ارائه شده توسط چندین منبع نشان می‌دهند که تقریبا ۷۰ درصد از کل عرضه دوج کوین در بیش از ۱۰۰ آدرس نگهداری می‌شود.
بنیانگذار دوج کوین اخیراً فاش کرده است که او پس از از دست دادن شغل خود، تمام دوج کوین‌های خود را در سال ۲۰۱۵ میلادی و به دلیل مشکلات مالی فروخته است. بیلی مارکوس (Billy Markus) دوج کوین را در سال ۲۰۱۳ میلادی، به عنوان یک شوخی و بر اساس یک الگوی رفتاری معروف با شیبا اینو (Shiba Inu)، یک نژاد سگ در ژاپن، ایجاد کرد. مارکوس گفت این موضوع را درک نمی‌کند که چطور چیزی که به نظر می‌رسید هیچ سود و ارزش واقعی ندارد، این چنین رشد کرده است.
در زمان انتشار این خبر، دوج کوین با قیمت ۰٫۰۵۹ دلار معامله می‌شود و توانسته است کمی از افت قیمت خود را جبران کند. با این حال، این ارز دیجیتال همچنان در مقایسه با ۲۴ ساعت گذشته، ۷٫۱۹ درصد و نسبت به هفته گذشته، نزدیک به ۲۴ درصد افت دارد. در حال حاضر، دوج کوین سیزدهمین ارز دیجیتال برتر از لحاظ ارزش بازار است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

سلام می خوام کیف پول درست کنم چطور رست میشه ممنونم

سلام این صفحه رو مطالعه کنید
https://ramzarz.news/introducing-coinomi-wallet/