دوج کوین از عرش به فرش رسید

زمان مطالعه: 2 دقیقه

دوج کوین، یکی از پرطرفدارترین میم کوین‌های بازار رمزارزها، در حال ثبت کف‌های قیمتی جدید است! این میم کوین، پس از رالی صعودی که در سال 2021 تجربه کرد توانست سقف تاریخی حدود 74 سنت را به ثبت برساند.

اما هم‌ اکنون، این توکن حدود 80 درصد از سقف تاریخی خود فاصله گرفته است! قیمت این توکن در حال حاضر حدود 13 سنت است که این عدد، نشان‌دهنده ریزش 80 درصدی این میم کوین نسبت به سقف تاریخی 74 سنت است.

دوج کوین طی 10 روز گذشته، موجی صعودی را شروع کرده و حتی توانسته بود کانال نزولی خود را نیز بشکند، اما این روند صعودی ادامه‌دار نبود، به طوری که بر اساس اطلاعات سایت کوین مارکت کپ، این توکن طی 7 روز گذشته حدود 27 درصد افت قیمتی داشته است.

قیمت دوج کوین تا 25 ژانویه سال 2021 حدود 0.0087 دلار بود، ولی جالب است که بدانید قیمت هر واحد دوج کوین در طی کمتر از یک هفته و تا پایان ماه ژانویه به 0.37 دلار رسید!

تب و تاب میم کوین‌ها از همین ماه و در سال 2021 شروع شد و میم کوین‌ها، بخصوص دوج کوین توانستند رشد‌های خیره کننده‌ای را به ثمر برسانند.

رقیب اصلی دوج کوین (DOGE)، یعنی شیبا (SHIB) نیز در همان مدت، رشد خوبی را به ثبت رساند. شیبا به عنوان اصلی‌ترین رقیب دوج کوین به حساب می‌آید و جالب است که این توکن نیز حدود 80 درصد از سقف تاریخی خود فاصله دارد!

دوج کوین در سال 2013 توسط بیلی مارکوس (Billy Markus) و جکسون پالمر(Jackson Palmer) راه‌اندازی شد و توانست توجهات افرادی مانند مارک کوبان (Mark Cuban) و ایلان ماسک (Elon Musk) را به خود جلب کند. حمایت‌های ایلان ماسک نقش تعیین کننده‌ای بر افزایش قیمت این میم کوین داشت.

یکی از نکات منفی دوج کوین که باعث افزایش تورم و کاهش ارزش آن می‌شود، نداشتن سقف عرضه است! به این معنی که تعداد توکن دوج کوین، همچنان در حال ساخت است و این مسئله باعث کاهش ارزش آن می‌شود.

برای مثال بیت کوین (BTC) سقف عرضه دارد، این سقف عرضه برابر با 21 میلیون است و زمانی که این تعداد توسط ماینر‌ها استخراج شود، دیگر حتی یک بیت کوین نیز به چرخه بیت کوین‌های موجود اضافه نخواهد شد. ولی متاسفانه دوج کوین سقف عرضه ندارد، به طوری که سالانه حدود 5 میلیارد توکن دوج کوین به چرخه توکن‌های این اکوسیستم اضافه می‌شود!

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

6 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

۱۰۰ میلیون خریدم اومده ب ۳۰ میلیون… از ۱۶ تا سقف ۳۰ سنت خرید داشتم 😏😏😏

درود. شما یه طوری میگی از عرش به فرش رسید، مثه اینکه حالا سایر رمزارزها به فرش نرسیدن. من نمیدونم شما این درصدها رو چطوری حساب میکنین. الان کف قيمتی دوج نزدیک ۱۴ سنته. سقفش هم ۷۴سنت بوده. یعنی نسبت به سقفش ۵۰۰ درصد کاهش داشته. شما چطور میگین ۸۰ درصد؟ شیبا هم همینطور اونم نسبت به سقفش که ۸۸ بوده، حدود ۴۰۰ درصد کاهش داشته

سلام. وقتی قیمت از ۷۴ سنت به ۱۴ سنت برسه، یعنی ۸۰% کاهش داشته

یه تریدر براش مهم نیست این اخبار
چون اخبارش از چارتش میاد اما با این حال اخبار
خوبی بود برای هولدرا

سلام
ممنون از این خبر

تازه اول راهشه اومد ۱ سنت خرید بزنید اشکال ندارد🙌🙌🙌