دیفای یا متاورس، کدام برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

با وجود شور و اشتیاق بالای کاربران نسبت به متاورس، برخی از اعضای جامعه کریپتو معتقدند که کل مفهوم متا از تناسب خارج شده و این حوزه در نهایت با گذشت زمان محو خواهد شد.

در این میان، روند نزولی توکن‌های مرتبط با متاپروتکل‌ها نیز توانسته ادعاهای این گروه را تأیید کند. عجیب‌تر این‌که چشم‌انداز کوتاه‌مدت توکن‌های متعلق به این بازار نیز از ادعای فوق پشتیبانی می‌کند.

آینده کوتاه‌مدت توکن‌های متاورس

پس از رالی گسترده در ماه نوامبر، اکثر متاکوین‌ها اکنون وارد یک روند نزولی شده‌اند. در زمان انتشار این خبر، رمزارزهای MANA، SAND و GALA، ۳ تا ۸ درصد از ارزش خود را در طول ۲۴ ساعت گذشته از دست داده‌اند. در واقع، بیشتر توکن‌های واقعیت مجازی و گیمینگ در وضعیت قرمز به سر می‌برند.

از سوی دیگر، معاملات سپرده‎گذاری MANA، SAND و GALA اخیراً چندین رکورد متوالی را ثبت کرده‌اند. این بدان معناست که هر سه این بازارها در کوتاه‌مدت در معرض فشار فروش قرار دارند.

بنابراین، اگر فعالان این حوزه به همان نسبت اقدام به نقدکردن و برداشت سود کنند، بهبود قیمت این دارایی‌ها دشوار بوده و روند نزولی آنها احتمالاً برای مدت طولانی‌تری ادامه خواهد یافت.

defi-vs-metaverse
معاملات سپرده‌گذاری MANA، SAND و GALA.

فرصتی برای توکن‌های دیفای

وضعیت توکن‌های دیفای نیز اخیراً عالی نبوده است. با این حال، باید در نظر داشت که این بازار در ماه اکتبر وارد فاز تثبیت خود شد. خوب، تثبیت‌ها پس از یک مقطع زمانی به پایان می‌رسند و با در نظر گرفتن این‌که قیمت توکن‌های دیفای پس از مراحل مشابه در گذشته افزایش یافته ‌است، می‌توان گفت که این بازار در حال حاضر برای یک رالی طولانی‌مدت آماده می‌شود.

در تأیید این موضوع می‌توان گفت که وضعیت بیشتر توکن‌های دیفای در روزهای اخیر صعودی بوده است. به عنوان مثال، dYdX فقط در روز گذشته بیش از ۱۴ درصد رشد داشته و سایر توکن‌های قدیمی مانند UNI نیز رشد هفتگی ۱۳ درصدی را ثبت کرده است.

همچنین، هر دوی این شبکه‌ها شاهد رشد قابل‌توجهی در چند روز گذشته بوده‌اند و نسبت به پایین‌ترین سطوح اواخر نوامبر، به خوبی بهبود یافته‌اند.

defi-vs-metaverse
رشد شبکه‌های dYdX و UNI.

اگرچه در این مرحله نمی‌توان با اطمینان گفت، ولی مجموعه داده‌های فوق تا حد زیادی به این احتمال اشاره می‌کنند که اگر متاتوکن‌ها به روند نزولی خود ادامه دهند، ممکن است بازار کریپتو در میان یک متازمستان شاهد یک تابستان دیفای باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments