توکن‌های دیفای برای یک تابستان گرم دیگر آماده می‌شوند!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

با توجه به رشد قابل‌توجه توکن‌های برتر دیفای و افزایش ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده در پروتکل‌های این حوزه، معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند که یک روند صعودی طولانی مدت در انتظار حوزه دیفای باشد.

به گفته تحلیلگران، امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) یکی از عوامل اصلی در صعود بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ میلادی بوده است. در این میان، پلتفرم‌هایی مانند یونی سواپ (Uniswap)، سوشی سواپ (SushiSwap) و آوه (Aave)، نقش مهمی در این زمینه داشته‌اند.

به دنبال سقوط قیمت بیت کوین از اوج ۶۵،۸۰۰ دلاری خود، توکن‌های دیفای نیز همانند آلت کوین‌ها افت قیمت قابل‌توجهی را تجربه کردند. داده‌های بازار نشان می‌دهند که در تاریخ ۲۰ ژوئیه، ارزش شاخص قراردادهای آتی دائمی دیفای به پایین‌ترین سطح خود در ۵،۳۴۰ دلار رسید. از آن زمان تاکنون، ارزش این شاخص با یک رشد ۴۵ درصدی به ۷،۶۸۲ دلار رسیده است. این امر باعث شده که تحلیلگران منتظر معکوس شدن روند این بازار باشند.
defi-summer-2-0
نمودار کندل یک روزه ارزش شاخص قراردادهای آتی دائمی دیفای.

افزایش ارزش دارایی‌های قفل‌شده در پلتفرم‌های دیفای!

در بخش دیفای، ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده (TVL) در پلتفرم‌ها، برای تعیین قدرت و ضعف آنها استفاده می‌شود.

defi-summer-2-0
ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده در پلتفرم‌های دیفای.

در حالی که این شاخص هنوز هم تقریباً ۳۰ درصد با اوج تاریخی خود در ۱۵۴٫۹۱ میلیارد دلار فاصله دارد، اما در مقایسه با ژوئیه سال ۲۰۲۰ میلادی، از ۳ میلیارد دلار به ۱۱۱٫۰۴ میلیارد دلار افزایش یافته است.

در میان ۲۰ پلتفرم برتر دیفای، بیشترین رشد ارزش دارایی‌های قفل‌شده طی هفت روز گذشته، مربوط به فلکسا (Flexa) با ۶۸ درصد و لیدو (Lido) با ۳۸ درصد بوده است.

افزایش قیمت توکن‌های دیفای در پی افزایش فعالیت کاربران!

افزایش قیمت توکن‌های برتر دیفای، یکی دیگر از عواملی است که خبر از روند برگشتی این حوزه می‌دهد.

defi-summer-2-0
نمودار کندل ۴ ساعته قیمت توکن‌های XVS ، LUNA ، RSR ، AMP و KAVA.
از میان ۲۰ پروتکل برتر دیفای، لونا (LUNA) و امپ (AMP) به ترتیب با ۸۳ درصد و ۶۴ درصد رشد، بیشترین افزایش قیمت را طی هفت روز گذشته داشته‌اند.

در حالی که حجم معاملات روزانه در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) در ماه گذشته نسبتاً ثابت مانده و زیر سطح ۲ میلیارد دلار قرار داشت، روند صعودی توکن‌های دیفای نشان‌دهنده افزایش فعالیت کاربران در این پلتفرم‌ها، از جمله در صرافی‌های یونی سواپ و سوشی سواپ است.

defi-summer-2-0
حجم معاملات روزانه در صرافی‌های غیرمتمرکز.

افزایش مداوم تعداد کاربران جدیدی که با پروتکل‌های دیفای در ارتباط هستند، از دیگر سیگنال‌های رشد این حوزه است. تا تاریخ ۲۷ ژوئیه، ۳،۰۹۱ میلیون آدرس منحصربه‌فرد با پروتکل‌های دیفای در تعامل بوده‌اند که رکورد جدیدی محسوب می‌شود.

defi-summer-2-0
تعداد کل کاربران دیفای در طول زمان.
در نهایت، تحلیلگران و سرمایه‌گذاران با استناد به تمامی این عوامل پیش‌بینی می‌کنند که تابستان گرمی در انتظار حوزه دیفای است.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments