زمان مطالعه: 4 دقیقه

۳ ارز دیجیتالی که سوار بر موج اتریوم، از آن پیشی گرفتند!

زمان مطالعه: 4 دقیقه

پس از سال‌ها انتظار، سرانجام اتریوم برای تبدیل شدن به یک بلاک‌چین تمام عیار اثبات سهام (PoS) آماده شده است. علاوه بر توکن بومی اتریوم، اتر (ETH)، قیمت چند کوین دیگر نیز توانسته به واسطه این اتفاق رشد کند و پیش‌بینی می‌شود پس از رویداد Merge، بتوانند از اتریوم هم عملکرد بهتری داشته باشند.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

اتریوم به Merge نزدیک می‌شود

به گزارش سایت کوین تلگراف، پلتفرم قراردادهای هوشمند پیشرو، آخرین مورد از سه شبکه آزمایشی عمومی خود را با نام Goerli در 11 آگوست تکمیل کرد. بنابراین، انتظار می‌رود که Merge در تاریخ مقرر اجرا شود.

cryptocurrencies-that-outperform-eth-by-merge
نمودار قیمت روزانه ETH/USD.

در همین حال، برخی از دارایی‌های رمزارزی که می‌توانند از لانچ موفقیت‌آمیز Merge بهره ببرند، در حال حرکت صعودی بوده و حتی در ماه گذشته عملکرد بهتری نسبت به اتریوم داشته‌اند. در زیر با برخی از این موارد آشنا خواهید شد:

Lido DAO (LDO)

بروزرسانی Merge ارتش ماینرهای اتریوم را با اعتباردهنده‌ها جایگزین می‌کند، که این کار در ابتدا به 32 عدد اتریوم برای استیک نیاز دارد.

این شرط اصلی فرصت‌هایی را برای واسطه‌ها باز کرده است، به عنوان مثال، پلتفرم‌هایی مانند Lido DAO اتر را از سهامدارانی که بودجه کافی ندارند جمع‌آوری کرده، عواید آن را جمع می‌کنند تا به اعتباربخش‌های زنجیره بلوک اتریوم تبدیل شوند.

Lido DAO از نظر ارزشی که در قرارداد هوشمند رسمی Merge قفل شده است، پیشروترین سرویس استیکینگ به شمار می‌رود. قابل ذکر است که Lido DAO 4.15 میلیون اتریوم در قرارداد موسوم به Eth2 وارد کرده است.

بروزرسانی موفق Merge می‌تواند تقاضا برای خدمات Lido DAO را افزایش دهد.

این به نوبه خود می‌تواند یک اتفاق مثبت برا توکن حاکمیتی این پلتفرم یعنی LDO باشد که ارزش آن از ۱۴ ژوئیه، زمانی که اتریوم برای اولین بار احتمال تبدیل شدن به یک زنجیره مبتنی بر استیکینگ را اعلام کرد، بیش از ۲۰۰ درصد افزایش یافته بود.

cryptocurrencies-that-outperform-eth-by-merge
نمودار قیمت روزانه LDO/USD.

بنابراین، LDO یکی از دارایی‌های رمزارزی اولیه است که می‌تواند بیشترین سود را از انتقال موفقیت‌آمیز اتریوم به PoS داشته باشد.

اتریوم کلاسیک (ETC)

اتریوم کلاسیک (ETC) دارایی دیگری است که در هفته‌های اخیر توجه خریداران را به خود جلب کرده است. این موضوع در درجه اول به دلیل پتانسیل آن برای ایجاد پناهگاهی برای ماینرهایی است که از شبکه اتریوم خارج می‌شوند.

از آنجایی که اتریوم کلاسیک هارد فورک بحث‌برانگیزی بود که در سال 2016 رخ داد، تقریباً تمام ویژگی‌های فنی شبکه اثبات کار (PoW) اتریوم را به ارث برده و به همین دلیل، گزینه مناسبی برای استخراج‌کنندگان اتریوم به شمار می‌رود.

مانند LDO، ارز ETC نیز از زمان اعلام خبر Merge اتریوم در 14 ژوئیه بیش از 200 درصد افزایش یافته است. بنابراین، احتمال ادامه روند صعودی آن در آینده و پس از Merge بالاست.

cryptocurrencies-that-outperform-eth-by-merge
نمودار قیمت روزانه ETC/USD

سرویس Optimism

Optimism یک سرویس جمع‌آوری اتریوم است. به عبارت دیگر، داده‌های انبوه تراکنش‌های خارج از زنجیره را در دسته‌ای جمع‌آوری کرده و پس از رسیدن به اجماع، نتایج را به شبکه اصلی اتریوم باز می‌گرداند.

راه‌حل موسوم به لایه 2 می‌تواند از نقشه راه Rollup-Centric اتریوم پس از Merge بهره‌مند شود. جالب اینجاست که OP، توکن Optimism، از زمان اعلام تاریخ انتشار Merge تقریباً 250 درصد افزایش یافته است.

cryptocurrencies-that-outperform-eth-by-merge
نمودار قیمت روزانه OP/USD.

چشم‌انداز اتریوم برای استقرار Optimism در شبکه خود پس از Merge می‌تواند به عنوان یک کاتالیزور صعودی برای قیمت OP عمل کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments