بازار رمزارز یا سهام، کدام پرسودتر است؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

ارز دیجیتال یا سهام؟ این سوالی است که مدت‌هاست میان سرمایه‌گذاران وجود دارد.

به گزارش وبسایت کوین تلگراف، بازار سهام قرن‌هاست که وجود دارد و در این مدت توانسته اعتماد سرمایه‌گذاران را جلب کند. در حالی‌که بازار کریپتو تنها چند سال است که شروع به کار کرده و در واقع، شکل جدیدی از سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.

برای سرمایه‌گذاران باتجربه، این مهم نیست که کدام بازار بهتر است، بلکه این مهم است که کدام شکل از سرمایه‌گذاری با اهداف آنها همسو است و آنها می‌خواهند در یک بازه زمانی مشخص به چه نوع نتایجی دست یابند.

بازار سهام توسط دارایی‌های یک شرکت یا پول فیزیکی پشتیبانی می‌شود، اما این مورد در مورد بازار کریپتو صدق نمی‌کند. در این میان، بازار کریپتو یک بازار جوان و البته، به سرعت در حال رشد است که نوسانات زیادی هم دارد.

در سال ۲۰۲۱، CNBC گزارش کرد که نیمی از میلیونرها حداقل ۲۵ درصد از ثروت خود را در رمزارزها سرمایه‌گذاری کرده‌اند. اما آیا این بدان معناست که شما هم باید در این بازار سرمایه‌گذاری کنید؟ پاسخ دادن به این سوال، کار دشواری است؛ چون بیشتر به انگیزه‌های شخصی بستگی دارد.

شباهت‌ها و تفاوت‌های سهام و رمزارزها

هم رمزارزها و هم سهام برای ایجاد ثروت استفاده می‌شوند، اما روش سرمایه‌گذاری در آنها کاملاً متفاوت است و هرکدام مزایا و معایب خود را دارند.

هنگامی که شما در سهام سرمایه‌گذاری می‌کنید، به سهامدار یک شرکت تبدیل می‌شوید و در ساعات باز بورس می‌توانید سهام بخرید. اگر سهامی که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اید، عملکرد خوبی داشته باشد، سود هم دریافت خواهید کرد. البته، بازار سهام از نظر قوانین و مقررات فوق‌العاده سختگیرانه است و مجازات‌هایی برای عدم رعایت قوانین آن در نظر گرفته شده است.

در مقابل، بازار کریپتو چندان کاری با قوانین و مقررات بین‌المللی ندارد و ۲۴ ساعته فعال است. شروع فعالیت در بازار کریپتو بسیار راحت است. رمزارزها خارج از کنترل بانک مرکزی قرار می‌گیرند و به شما این امکان را می‌دهند که تراکنش‌های ناشناس را با سرعت بالا و دور زدن روندهای اقتصادی مانند تورم انجام دهید.

سرمایه‌گذاری در رمزارزها در سال ۲۰۲۲

این‌که آیا رمزارزها سرمایه‌گذاری خوبی در سال ۲۰۲۲ هستند یا خیر، یک موضوع کاملاً شخصی است.

در سال‌های اخیر، پیشرفت‌های زیادی در عادی‌سازی بازار کریپتو حاصل شده است. با این حال، هنوز امکان استفاده از رمزارزها برای کارهای روزمره، مانند خرید مواد غذایی یا پرداخت اجاره، برای بسیاری از کاربران وجود ندارد.

همچنین، دولت‌ها می‌توانند با نفوذ به زیرساخت‌ها، فعالیت‌های رمزارزی را راحت‌تر ردیابی کنند. در نتیجه، امکان ناشناس بودن کاهش ‌یافته و دوره مالیات بر دارایی‌های رمزارزی فرا می‌رسد.

سرمایه‌گذاری در سهام در سال ۲۰۲۲

بازار سهام بیشتر برای کسانی که می‌خواهند سرمایه‌گذاری بلندمدت انجام دهند، جالب است.

ما در دورانی زندگی می‌کنیم که اقتصاد تحت تأثیر عوامل زیادی قرار دارد. به عنوان مثال، همه‌گیری کرونا و جنگ بین روسیه و اوکراین، منجر به تورم در بازار شد. به همین دلیل، بازار سهام هم در کنار بازار کریپتو نوسانات زیادی را تجربه می‌کند و به اندازه آن غیرقابل پیش‌بینی است.

بنابراین، نمی‌توان ارزش بازار سهام را هم پیش‌بینی کرد و باید بدانید که هیچ سرمایه‌گذاری بدون ریسکی، حتی در بازار سهام وجود ندارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments