فروش گسترده رمزارزها | علت ترس معامله‌گران چیست؟!

زمان مطالعه: 4 دقیقه

در ۲۴ ساعت گذشته، بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و سایر کوین‌های بزرگ با فشار فروش گسترده‌ای مواجه شدند؛ زیرا نظرات ضدکریپتویی مدیر ارشد مالی توییتر حال و هوای بازار را متشنج کرده است. در این میان، تداوم قدرت شاخص دلار و الزامات گزارش مالیاتی در ایالات متحده نیز به افزایش احساسات نزولی در بازار کمک کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که فروش گسترده در بازار کریپتو پس از آن شروع شد که وال استریت ژورنال به نقل از ند سگال (Ned Segal)، مدیر ارشد مالی توییتر، گفت که سرمایه‌گذاری دارایی‌های نقدی در دارایی‌های دیجیتال مانند بیت کوین در حال حاضر «معنی ندارد». سگال، نوسانات قیمتی و عدم وجود قوانین حسابداری شفاف برای این دارایی‌ها را علت اصلی این اظهارات خود عنوان کرد.

اظهارات سگال و همچنین، رشد شاخص دلار به بالاترین سطح خود در ۱۶ ماه گذشته و الزامات بحث‌برانگیز گزارش مالیاتی کریپتو در لایحه زیرساختی ۱ تریلیون دلاری که روز دوشنبه توسط جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده امضا شد، باعث شده که کاربران این حوزه کمی ریسک را کنار بگذارند.

علاوه بر این‌ها، کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین روز سه‌شنبه اعلام کرد که در مرحله بعدی سرکوب استخراج ارزهای دیجیتال، «قیمت‌های تنبیهی برق» را برای برخی از معادن کریپتو در نظر خواهد گرفت. چین در ماه مِی سرکوب استخراج رمزارزها را تشدید کرده و معاملات ارزهای دیجیتال را هم ممنوع اعلام کرده بود.

با توجه به همه آن‌چه که گفته شد، برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که بیت کوین ممکن است در کوتاه مدت دچار افت شدیدتری شود.

سقوط ۱۰ درصدی ارزش بازار کریپتو

داده‌های بازار نشان می‌دهند که ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، نزدیک به ۱۰ درصد افت داشته و به ۲٫۶ تریلیون دلار رسیده است.
crypto-markets-dump
ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال.

در جریان معاملات صبح روز سه‌شنبه آسیا، قیمت بیت کوین سقوط شدیدی را تجربه کرد و با بیش از ۷ درصد رشد، به کانال ۶۰ دلار رسید. در زمان انتشار این خبر، بیت کوین در محدوده قیمتی ۶۰،۳۵۰ دلار معامله می‌شود.

crypto-markets-dump
نمودار کندل یک ساعته قیمت بیت کوین در صرافی بیت استمپ.

به این ترتیب، پادشاه دنیای کریپتو اکنون بیش از ۱۲ درصد با اوج تاریخی ۶۹ هزار دلاری خود فاصله دارد.

با این حال، برخی مدل‌های قیمت‌گذاری مانند انباشت به جریان (stock-to-flow) همچنان سودهای بزرگ‌تری را برای بیت ‌کوین تا قبل از پایان سال جاری میلادی پیش‌بینی می‌کنند و قیمت هدف آن ۱۳۵ هزار دلار است.

علی‌رغم این سقوط اخیر، قیمت بیت کوین همچنان در مقایسه با ابتدای سال جاری که در حدود ۲۹ هزار دلار بود، بیش از دو برابر شده است.

سقوط شدید بیت کوین تنها یک روز پس از آن رخ می‌دهد که ارتقای تپ روت (Taproot) این شبکه با موفقیت و بدون هیچ مشکلی اجرا شد.

آلت کوین‌ها در دریایی از خون!

طبق معمول، بازار آلت کوین‌ها نیز به دنبال بیت کوین و حتی شدیدتر از آن، اصلاح شد. در این میان، اتریوم با تقریبا ۱۰ درصد افت، اوایل امروز به ۴،۲۷۰ دلار سقوط کرد. آلت کوین برتر بازار در زمان انتشار این خبر در محدوده ۴،۳۰۰ دلار معامله می‌شود.

بر اساس داده‌های بازار، اتریوم در حال حاضر حدود ۱۱ درصد با بالاترین قیمت خود یعنی ۴،۸۷۸ دلار در تاریخ ۱۰ نوامبر، فاصله دارد.

سایر آلت‌ کوین‌ها نیز همگی در وضعیت قرمزی به سر می‌برند و هیچ نشانه‌ای از صعود در بین ۵۰ ارز دیجیتال برتر بازار مشاهده نمی‌شود.

crypto-markets-dump
وضعیت خونین بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

3 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

فقط ارتش شیبا فاتح قله های کریپتوکارنسی آست

تا می توانید از این فرصت خرید استفاده کنید،من شیبا اینو دارم،و اگه پول نقد داشتم،همشو شیبا می خریدم.

فقط،شیبا ضررهاتونو جبران میکنه