نقش موثر رمز ارزها در تجارت ایرانی‌ها!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران از پیگری استفاده از رمزارزها در حوزه تهاتر بین المللی خبر داد. اعلام این خبر یک ماه پس از افتتاح مرکز تهاتر رمزارزی در ترکیه می‌تواند خبر امیدوارکننده‌ای برای فعالان اقتصادی و کاربران ایرانی رمزارزها باشد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد به رسمیت نشناختن رمزارزها از سوی بانک مرکزی نیز گفت:

ما از رمزارز در حوزه پرداخت استفاده نمی‌کنیم بلکه به عنوان یک ابزار در حوزه تجارت بین المللی آن را محاسبه می‌کنیم. رمزارز در این فرآیند، صرفا وسیله‌ای برای انتقال اعتبار خواهد بود و از این به بعد آن را مورد استفاده قرار خواهیم داد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این زمینه گفت:

اینکه رمزارزها در حوزه پولی و مالی کشور مورد استقبال و استفاده و رسمیت قرار گیرد، تصمیم بانک مرکزی است و سازمان توسعه تجارت در آن دخیل نخواهد بود.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت، در ادامه گریزی هم به پروسه کوتاژ بانکی زد و گفت:

جایگاه رمزارز مثل جایگاه کوتاژ و به عنوان یک ابزار انتقال است و این ربطی به حوزه داخل ندارد و از آن برای توسعه تجارت استفاده می‌شود.

بنابر گفته‌های این مقام مسئول، این پروسه در بستر سامانه‌های قابل رصد انجام خواهد شد تا بتوان به استناد این سامانه‌ها کلیه موارد را پیگیری کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی در مورد نقش صرافی‌های سنتی در پروسه تهاتر اذعان کرد:

اگر هم قرار باشد که در این حوزه، ارزی رد و بدل شود، نکته حائز اهمیت آن است که بانک مرکزی ساز و کاری را فراهم خواهد کرد که از رمزارزها در این رابطه بهره‌ گرفته شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments