علت جذب ریپل و بایننس به دبی چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ویروس کرونا بسیاری از کسب و کار‌ها را تحت تاثیر قرارداده است. بسیاری از آن‌ها ورشکسته شدند و بعضی هم اگر به دنبال راه چاره‌ای برای جذب دوباره مشتری نباشند از بین خواهند رفت.

تیم پروژه ریپل (Ripple) و بزرگترین صرافی رمزارزی جهان یعنی بایننس (Binance) به دنبال تمرکز و فعالیت بیشتر در منطقه خاورمیانه هستند. هر دو کمپانی به منطقه خاومیانه و شمال آفریقا علاقه نشان داده‌اند؛ زیرا به دلیل محدودیت‌های کمتر در کشور‌های این منطقه، راحت‌تر می‌توانند به گسترش کسب و کار خود بپردازند.

ریپل در حال افزایش تمرکز بر بازارهای MENA است و این تمرکز را با انتقال دفتر مرکزی خود به دبی (Dubai) بیشتر هم کرده است. منظور از بازار‌های MENA مجموعه بزرگی از بازار کشور‌های خاورمیانه مانند: ایران، عراق، بحرین، عربستان و … است.

صرافی بایننس نیز، چندی پیش اقدام به امضا تفاهم‌نامه‌ای با اداره تجارت جهانی دبی کرد، آیا این دو غول صنعت رمزارز‌ها، یعنی بایننس و ریپل که هر دو برای فعالیت در ایالات متحده با مشکل قانونی روبرو هستند، می‌توانند کسب و کار خود را در خاورمیانه گسترش دهند؟

عربستان سعودی به تازگی و با ایجاد تغییراتی در سیستم بانکی خود، به کسب و کار‌های فعال در حوزه رمزارز‌ها چراغ سبز نشان داده است، آیا ممکن است بعد از این دو شرکت، شرکت‌های دیگر فعال در این حوزه نیز، برای کشف بازار جدید به خاورمیانه سفر کنند؟

با توجه به چشم‌انداز حوزه مالی عربستان سعودی تا سال 2030، احتمالا کسب و کار‌های فعال در حوزه رمزارز‌ها، بیشتر به فعالیت در منطقه خاورمیانه علاقه‌مند شوند.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments