بیت کوین در آستانه قانونی شدن در ایران!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، در رابطه با آخرین اقدامات در کمیته رمزارزها گفت:

پس از انتصاب رئیس کل بانک مرکزی جلسات مستمری برای پیگیری محورهای همکاری مشترک بین کمیسیون اقتصادی و بانک مرکزی برگزار شد. یکی از محورهای همکاری که اکنون توسط نمایندگان در دستور کار کمیسیون قرار گرفته، بحث رمزارز است که به استناد گزارش ماده ۴۵ در صحن علنی هم قرائت شد. کمیته تخصصی کمیسیون اقتصادی پیش‌نویس کار را تهیه کرده است و با بسیاری از دستگاه‌ها جلساتی را برگزار کرده‌اند. متن پیشنهادی اکنون در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته است و مقرر شده تا بانک مرکزی مجددا نظرات خود را ضمن توجه به تغییرات مدیریتی که انجام شده، به کمیسیون اقتصادی اعلام کند. پس از آن‌که اظهارنظر بانک مرکزی اخذ شد، کمیسیون وارد بررسی و تصویب این طرح در کمیسیون خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، پورابراهیمی در پاسخ به این سوال که این متن چه زمانی به صحن تحویل داده خواهد شد؟ گفت: «اگر مشکل خاصی پیش نیاید، ظرف یکی دو ماه آینده کمیسیون آماده تصویب قانون رمزارزها خواهد شد و طرح را به صحن ارسال می‌کنیم و طبیعتا با توجه به نزدیک شدن به فصل بودجه و این‌که صحن علنی درگیر بودجه خواهد شد، تصویب این طرح بعد از بررسی بودجه در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.»

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا دولت در رابطه با رمزازرها لایحه ارائه خواهد کرد؟ گفت: «وقتی طرح وجود دارد، برای چه دولت لایحه بدهد. اگر دولت هم لایحه بدهد، زمان‌بر خواهد بود تا برود در کمیسیون اقتصادی دولت و هیات وزیران تصویب کنند، چندین ماه طول می‌کشد. دولت هرچه مدنظر دارد، در داخل طرح مجلس اعمال کند.»

پورابراهیمی در مورد حساسیت نهادهای امنیتی درباره این طرح هم گفت:

از روز اول تمام دستگاه‌های نظارتی، اطلاعاتی و امنیتی در جلسات کمیسیون حاضر می‌شوند. قطعا اختلاف‌نظرهایی هم وجود دارد ولی مبنا، تصمیم کمیسیون و صحن علنی است. نهایتا مجلس تصمیم می‌گیرد، ولی نظرات نهادهای امنیتی را هم لحاظ می‌کنیم؛ زیرا خیلی جاها همراهی دارند و بعضی جاها نظرات متفاوت دارند و این اختلاف‌نظر طبیعی است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

شما به بورس تان برسید بیت کوین پیش کش

سلام،اگر ما هم مانند کشورهای پیشرو در این فرایند(رمز ارزها، از استخراج تا معامله) حضور داشته باشیم،خصوصا استخراج در این شرایط وانفسای اقتصادی، به نفع کشور خواهدبود.