پیش‌بینی مرگ بیت کوین توسط منتقدان!

زمان مطالعه: 4 دقیقه

این روزها، منتقدان ارزهای دیجیتال منتظر خواندن آگهی ترحیم بیت کوین (BTC) هستند، اما داده‌های درون زنجیره‌ای و سایر شاخص‌ها نشان می‌دهند که محدوده قیمتی فعلی، می‌تواند فرصت خوبی برای خرید باشد.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!

شروع

به گزارش سایت کوین تلگراف، چند ماه گذشته واقعاً برای سرمایه‌گذاران حوزه ارزهای دیجیتال دردناک بوده است. روز گذشته، قیمت بیت کوین به پایین‌ترین سطح سال ۲۰۲۰ یعنی ۱۷،۶۰۰ دلار سقوط کرد. این موضوع باعث شد که منتقدان بیت کوین، با خوشحالی مرگ این ارز دیجیتال را پیش‌بینی کنند.critics-say-bitcoin-price-is-going-to-0

این در حالی است که پیش‌تر هم، ۴۵۲ بار مرگ این رمزارز پیش‌بینی شده بود!

در همین حال، حامیان و دوستداران بیت‌ کوین با استناد به چندین شاخص درون زنجیره‌ای، می‌گویند که این ارز دیجیتال اکنون در منطقه خرید قرار دارد. برای مثال، رکت کپیتال (Rekt Capital)، تحلیلگر بازار، می‌گوید یکی از شاخص‌هایی که از لحاظ تاریخی به عنوان یک حمایت قابل‌قبول برای بیت کوین عمل کرده، میانگین متحرک (MA) ۲۰۰ هفته‌ای آن است.

critics-say-bitcoin-price-is-going-to-0
نمودار کندل هفتگی BTC/USD به همراه میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای.

همان‌طور که در شکل بالا توسط دایره‌های سبز نشان داده شده است، کف قیمتی ثبت‌شده در بازارهای نزولی قبلی، در مناطق نزدیک به (MA) ۲۰۰ هفته‌ای بوده و این میانگین، به عنوان یک سطح حمایتی مهم در تاریخ بیت کوین عمل کرده است. مواقعی هم که قیمت بیت کوین به کمتر از این شاخص کاهش یافته، کوتاه‌مدت بوده و با بازگشت قیمت به بالاتر از آن، یک روند صعودی جدید آغاز شده است.

در حال حاضر، قیمت بیت کوین پس از کاهش کوتاه‌مدت به زیر این شاخص در طول فروش روز ۱۴ ژوئن، درست در محدوده (MA) ۲۰۰ هفته‌ای خود معامله می‌شود. اگرچه کاهش قیمت به سطوح پایین‌تر امکان‌پذیر است، اما تاریخ نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین برای مدت زیادی پایین‌تر از این سطح نخواهد ماند.

همراه با حمایت ارائه‌شده توسط (MA) ۲۰۰ هفته‌ای، چندین سطح قیمتی هم از گذشته وجود دارند که در صورت ادامه کاهش قیمت، اکنون باید به عنوان حمایت عمل کنند.

critics-say-bitcoin-price-is-going-to-0
نمودار کندل هفتگی بیت کوین.

همان‌طور که در شکل بالا مشاهده می‌شود، اکنون که بیت کوین حمایت ۲۰ هزار دلاری را از دست داده، سطوح حمایتی بعدی آن در نزدیکی ۱۹،۹۰۰ دلار و سپس، در نزدیکی ۱۶،۵۰۰ دلار قرار دارند.

یکی از معیارهای دیگر که نشان می‌دهد بیت کوین ممکن است به مرحله انباشت بهینه نزدیک شود، نسبت ارزش بازار به ارزش واقعی (MVRV) آن است که در حال حاضر روی ۰٫۹۶۹ قرار دارد.

critics-say-bitcoin-price-is-going-to-0
نسبت MVRV بیت کوین.

همان‌طور که در نمودار بالا نشان داده شده است، شاخص MVRV برای بیت کوین در طول چهار سال گذشته بیشتر زمان را بالای ۱ سپری کرده، به استثنای دو دوره کوتاه که با شرایط نزولی بازار همزمان شده است.

افت مختصری که در مارس ۲۰۲۰ رخ داد، باعث شد که شاخص MVRV به ۰٫۸۵ برسد و برای یک دوره تقریباً هفت روزه زیر ۱ باقی بماند، در حالی که در بازار نزولی ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹، شاهد این بودیم که این شاخص به پایین‌ترین سطح خود در ۰٫۶۹۹۲ رسید و در مجموع، ۱۳۳ روز پایین‌تر از سطح ۱ باقی ماند.

اگرچه داده‌ها انکار نمی‌کنند که بیت‌ کوین می‌تواند شاهد کاهش بیشتر قیمت باشد، اما همچنین نشان می‌دهند که بدترین پول‌بک در حال حاضر اتفاق افتاده و بعید است که پایین‌ترین سطوح فعلی برای مدت زیادی باقی بمانند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

18 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی ترین بیشترین رأی
Inline Feedbacks
View all comments

بیتکوین قرار نیست بمیره،ولی!
فضای الان کریپتو سرشار هست از لورج،اسکم،سکه های بی ارزش و پروژه هایی مثل لونا و سلسیوس ک باید از عرصه روزگار محو بشن و این امر ممکن نیست مگر آنکه بیتکوین ۸۵ درصد اصلاح کنه و حتی مثل حباب داتکام،۹۴ درصد اصلاح بشه،و ازونجا حرکت خودش برای انجام آنچه ک بخاطرش خلق شده شروع کنه.
امیدوارم این اتفاق بیفته تا یک شروع دوباره و پاک داشته باشیم و ازونجا ب ای گسترش به تمامدنیا شروع بکار کنیم

شش ساله تو این بازارم بیت کوین چهارهزار دلاری هم دیدم ولی واقعا مشکل اینجاس یه سری علم و سوادشو ندارن نظر میدن

امیدوارم به کف قیمتی رسیده باشیم

اگه صبح پاشید بهتون بگن بیت کویین هم به سرنوشت لونا مبتلا شده چیکار میکنید؟,چه ضمانتی هست که اصلا اینطوری نشه؟,جهان سومی که میگن همینه دیگه.شاخ و دم ندارد که جهان سومی بودن

شنیدی میگن نابرده رنج گنج میسر نمیشود؟یعنب همش چرت ؟؟؟؟چه رنجی چه زحمتی؟یعنی قراره پول بزاریم این تو بدون هیچ ضامنی و هیچ چکی و هیچ دردسری و بعدکه گران شد هر روز و هر موقع پول خواستیم بیایم از صرافیه بگیریم؟مثل بانک که میریم سود پولمون رو میگیریم؟یه دوره این بازی رو راه انداختن و تور رو پهن کردن تا همه بیان.دیگه از اون خبرا نیست.هر روز نشستید که صعود کنه ولی نزول می‌کنه که،

ریزش قیمتها فقط به خاطر جنک روسیه و اکراین هستش با توجه به تحریمهای گسترده روسیه توسط جامعه جهانی و نیاز روسیه برای استفاده از بازار رمزارزها جهت دور زدن تحریمها قیمتها به صورت مصنوعی و دستوری افت کرده و مادامیکه جنگ ادامه داشته باشه درب بر همین پاشنه خواهد چرخید .

ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری روی امواج دریاست باید بتونی با امواج بالا وپائین بری درغیر اینصورت بدون شک غرق خواهی شد.

این مقاله های منفیو مثل این می‌بینید اهمیت ندید هدف اینجوری آدما خراب کردن بیتکوینه اینم یه نهنگ دیگه توجه نکنید فقط خرید بزنید

بیت ترحیم همه تحلیل گراشو توخودش ثبت میکنه بیت کویین این روندنزولی روزیادبه خودش دیده بازهم برای یک صعودبزرگ آماده میشه تمام تحلیلهاکشک وماهمچنان درحال خریدازریال بهتره که هیچ ارزشی نداره

خدا به داد سرمایه گذاران برسه بیت کوین تا دو ماه دیگر نیست میشود

به همین خیال باش ، یه روز، تو آینده نه چندان دور، حسرت داشتن یک میلیونمش رو خواهی داشت عامو

به شخصه منتظرم بیاد پایین تر و حتما کلی خرید میکنم اینا همش فرصته

هر موقع قیمت بیت کاهشی بوده همه از مرگ بیت کوین صحبت کردن

درگذشته دخالت نهنگها وصرافیها باعث ریزش میشد تا در کف خرید کنن اما الان اینها خودشون بیت کوینهای بالای ۲۵ هزارتایی دارن و بنفعشون نیست بیت بشه ۱۸ هزارتا و همه چیز گویای یک دخالته دولتی مثل بانک مرکزیه آمریکاس تا کشورهانتونن تحریمهاشونو دور بزنن و لازمش پایین آوردن کریپتو به زیر یک ترلیون دلاره چون یکسال پیش ۳۰۰ملیاردی بود کلش پس ممکنه پایینتر بیاد تا بین ۱۵ تا ۱۸ هزار بمونه

تجربه دیدها میدونن الان چه فرصتیه واسه خرید

یکی از تجربه دیده ها یکی از دوستان منه..یک سال بیشتره که پانصد میلیون بیت کویین خرید ولی دیگه به سود نرسید که بخواد پولشو برداره.حتی به قیمت اصل پولش هم نرسید.به قول خودش اگه توی بانک گذاشته بود الان پولش شده بود هشتصد میلیون.اخه به چه ضمانتی پول میدید به این چیزا؟

سرمایه داران بزرگ مخالف رشد بیت کوین هستند ، زیرا با منافعشان در یک راستا نیست و لذا تلاش می کنند سیستم نوین و ارزهای دیجیتال جایگزین سیستم سنتی آنها نگردد.
اگر بیت کوین شکست بخورد ، اعتماد به ارزهای دیجیتال بعنوان یک پدیده جدید از بین خواهد رفت.

آینده ی مالی دنیا رو میتونه تحت سطله ی خودش بگیره بیت صد درصد چالش هایی پیش رو داره ولی به نظرم میتونه حرفی برای گفتن داشته باشه