هکر کریم فایننس بخشی از وجوه سرقتی را بازگرداند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

هکر کریم فایننس بیشتر وجوهی را که ماه گذشته دزدیده بود، پس داده است.

شرکت امنیتی PeckShield ابتدا خاطر نشان کرد که مهاجم ناشناس حدود 90 درصد از وجوه سرقت شده را به پروژه بازگردانده است.

روز چهارشنبه، کیف پول چند امضاء کریم فایننس 5،152.6 اتریوم به ارزش 17.6 میلیون دلار از آدرس هکر خود دریافت کرد. هنوز مشخص نیست که چرا هکر تصمیم به بازگشت وجوه گرفته است.

کریم فایننس (Cream Finance) یک پروتکل وام‌دهی است که از Compound اتریوم الهام گرفته است. این پروتکل به کاربران امکان می‌دهد تا طیف وسیع‌تری از دارایی‌ها را نسبت به Compound قرض و وام بگیرند.

در حال حاضر این پروتکل، از طیف وسیعی از توکن‎‌های محبوب NFT، از جمله Axie Infinity ،Yield Guild و Rarible پشتیبانی می‌کند.

در 30 آگوست، یک هکر به بازار AMP Token که در پروتکل دیفای لیست شده حمله کرد. مهاجم از وجود یک اشکال که به هکر اجازه می دهد با استفاده از چندین وام فلش با ارزش بالا، وجه زیادی را از قرارداد خارج کند، استفاده کرد.

در یک گزارش پس از هک، تیم Cream Finance گفت که این حادثه منجر به از دست دادن 2،804.96 اتریوم و 462،079،976 توکن AMP شد که ارزش آن در آن زمان 34 میلیون دلار بود. بلافاصله پس از حمله، هکر توکن‌های سرقت شده AMP را معامله کرد و فقط در کیف پولش 5758 اتریوم باقی گذاشت.

هکر بیشتر اتریوم‌ها را برگردانده اما 606 اتریوم باقیمانده که هکر بازنگردانده است و به آدرس دیگری ارسال شده که تصور می‌شود توسط هکر کنترل می‌‌شود. با قیمت امروز، 606 اتریوم حدود 2 میلیون دلار ارزش دارد.

اتفاقی که برای Cream Finance رخ داده با هک اخیر پالی نتورک (Poly Network) که ماه گذشته رسانه‌ای شد، شباهت‌های زیادی دارد. این حادثه پس از سرقت 611 میلیون دلار، قبل از بازگشت وجوه، به بزرگترین سرقت رمزارزی تبدیل شد. مهاجم گفت که آنها هک را برای سرگرمی و افشای آسیب‌پذیری این شبکه انجام داده‌اند. تفاوت عمده بین این دو مورد این است که هکر Cream Finance بخشی از وجوه سرقتی را نگه داشته است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments