قابلیت ارتباط بین بلاکچینی توسط کازماس راه‌اندازی شد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کازماس (Cosmos) که خود را به عنوان «اینترنت بلاکچین‌ها» توصیف می‌کند، در تاریخ ۲۹ ماه مارس استاندارد ارتباط بین بلاکچینی (Inter-Blockchain Communication) یا IBC خود را راه‌اندازی کرد. به این ترتیب، کاربران هم اکنون می‌توانند با استفاده از این قابلیت، دارایی‌های رمزارزی خود را بین بلاکچین‌های مستقل سازگار با IBC جابه‌جا کنند.

راه‌اندازی قابلیت IBC که از پنج سال پیش در حال توسعه است، در یک رای‌گیری مدیریتی و با دریافت ۱۱۲ میلیون رای موافق و ۷۵ میلیون رای مخالف به تصویب رسید.

برای رای دادن به هر پیشنهاد در پلتفرم کازماس، کاربران بایستی حداقل ۵۱۲ توکن اتم (ATOM) را برای مدت دو هفته در شبکه سپرده‌گذاری کنند. در این پلتفرم، تعداد توکن‌هایی که یک فرد یا گروه در اختیار دارد، تعیین می‌کند که رای آنها تا چه اندازه در نتیجه رای‌گیری تاثیرگذار خواهد بود.

کازماس ادعا می‌کند که قابلیت IBC با تسهیل انتقال توکن‌های قابل تعویض و توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) میان بلاکچین‌ها، مسیر را برای مبادلات بین زنجیره‌ای و بازارهای NFT، هموارتر می‌کند.

کازماس در ادامه اظهار داشت که در حال حاضر، در حال کار بر روی یک صرافی غیرمتمرکز به نام گرویتی (Gravity) است که از قابلیت‌های بین زنجیره‌ای برای بلاکچین‌های سازگار با IBC پشتیبانی می‌کند. در این اطلاعیه آمده است: «صرافی غیرمتمرکز گرویتی به عنوان بازاری برای خرید و فروش توکن‌های هر بلاکچین در ارتباط با کازماس، از جمله توکن‌ بلاکچین‌های سازگار با IBC، توکن‌های رپد اتریوم و ERC20، توکن‌های رپد بیت کوین و همچنین، توکن هر شبکه‌ای که در آینده از IBC پشتیبانی کند، عمل خواهد کرد.»

قابلیت IBC، استانداردی برای تبادل ایمن داده‌ها بین دو بلاکچین مستقل است. این استاندارد همچنین با استفاده از زنجیره‌های جانبی برای کاربردهای مختلف، باعث افزایش مقیاس پذیری شبکه از طریق شاردینگ می‌شود.

استاندارد IBC، به عنوان بخشی از ارتقای اکوسیستم کازماس به نسخه استارگیت (Stargate) ارائه شده است. در این نسخه جدید، نودهای جدیدی نیز معرفی شده‌اند که می‌توانند ۲۰۰ برابر سریع‌تر از قبل با هم همگام و هماهنگ شوند.

علی‌رغم انتشار این خبر، قیمت توکن اتم (ATOM)، ارز دیجیتال اختصاصی شبکه کازماس، افزایش قابل توجهی نداشته است. در زمان انتشار این خبر، توکن ATOM با قیمت ۲۰٫۱۹۵ دلار معامله می‌شود که در مقایسه با رکورد تاریخی خود در ۲۶ دلار (۱۷ فوریه)، ۲۳ درصد افت دارد.

نمودار کندل ۴ ساعته قیمت ارز دیجیتال اتم (ATOM).
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments