هک آدرس ایمیل ۳.۱ میلیون کاربر کوین مارکت کپ!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در گزارش Have I Been Pwned آمده است، 3.1 میلیون آدرس ایمیل مرتبط با حساب‌های کوین مارکت کپ در انجمن‌های هک معامله شده است.

خبر هک زمانی منتشر شد که آدرس‌های ایمیل هک شده به‌صورت آنلاین در مجامع مختلف هکری مورد معامله و فروش قرار گرفتند.

کوین مارکت کپ، زیرمجموعه صرافی ارزهای دیجیتال Binance، تأیید کرد که لیست حساب‌های کاربری لو رفته با پایگاه کاربری آن مطابقت دارد.

بعد از تأیید خبر، کوین مارکت کپ به کاربران خود اطمینان داده است که هکرها به هیچ یک از رمز عبور کاربران دسترسی نداشته و نخواهند داشت.

سخنگوی کوین مارکت کپ گفت:

ما هیچ مدرکی مبنی بر درز داده‌ها از سرورهای خود پیدا نکرده‌ایم. ما در حال بررسی دقیق این موضوع هستیم و به‌ محض دریافت هرگونه اطلاعات جدید کاربران خود را مطلع خواهیم کرد.

در حال حاضر، هنوز این شرکت علت دقیق هک را شناسایی نکرده است.

از آنجا که هیچ رمز عبوری در داده‌هایی که مشاهده کرده‌ایم، وجود ندارد، معتقدیم که به‌ احتمال زیاد از پلتفرم دیگری که ممکن است کاربران از آن‌ها استفاده کرده‌اند، گرفته شده باشند.

هک اخیر Coinbase منجر ‌به خطر انداختن اطلاعات 6000 حساب کاربری شد. این حمله در نتیجه سوءاستفاده از سیستم احراز هویت چند عاملی صرافی (MFA) انجام شد که نشان می دهد هکرها به آدرس های ایمیل کاربر دسترسی داشتند.

به گفته Coinbase، هکرها یک نقطه آسیب‌پذیر در روند بازیابی حساب شناسایی کردند:

 شخص ثالث از یک نقص در روند بازیابی حساب از طریق پیامک Coinbase استفاده کرده است تا یک رمز احراز هویت دو عاملی برای کاربر ارسال کرده و به حساب او دسترسی پیدا کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاه خود را ثبت کنید

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments